Dimarts, 22 d'abril de 2025

Declarada bé cultural d'interès nacional l'església de la Immaculada d'Isil

4 de juny de 2014 a les 08:45

 
ACN | El Govern ha acordat aquest dimarts declarar bé cultural d'interès nacional, en la categoria de monument històric, l'església de la Immaculada d'Isil, a Alt Àneu. A conseqüència, s'ha delimitat també l'entorn de protecció del monument.
 
L'Església de la Immaculada d'Isil destaca per la seva gran singularitat paisatgística, al mig d'una illa del curs alt de la Noguera Pallaresa i també la seva singularitat com a espai d'interès etnològic, ja que davant d'aquesta església se celebra l'acte final de les Falles d'Isil durant la nit de Sant Joan, festa ancestral també reconeguda d'interès nacional.
 
L'església és fonamentalment un edifici del gòtic tardà amb façana, campanar octogonal i elements interiors del barroc popular. Malgrat que no se n'ha conservat documentació, es considera que l'església es va construir a principis del segle XVI i que la façana i el campanar es van construir al segle XVIII.
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Etiquetes:
Arxiu