Senyor director,
Sóc propietària d'un pis al carrer de Collegats nº29 de la Pobla de Segur. Vaig ser client de la fibra òptica d'Adamo des del 2019. Resulta que es produïen talls de wifi en els darrers dos anys, que la connexió venia i se n'anava segons el temps que feia. Si feia massa calor, o massa fred, si plovia... la connexió d'Internet desapareixia i apareixia al cap de moltes hores.
Jo he fet diverses reclamacions a Adamo. Venien i canviaven el router de casa unes quantes vegades, però la incidència seguia, així que cada setmana havia de trucar a Adamo. Però no se solucionava res. Estava obligada a aguantar els 12 mesos de permanència amb Adamo, però després em vaig mudar amb Finetwork, però resulta que tornava a tenir la mateixa incidència des de l'any passat (octubre del 2024) fins al dimarts 25 de febrer del 2025, és a dir, el passat dimarts.
El dia 25 de febrer, doncs, vaig contractar els serveis de la companyia Movistar. Quan el tècnic es va presentar per fer la connexió, va veure que la caixa d'Adamo de la nostra escala no estava ben distribuïda en connexions individuals per a cada propietari, sinó que era tota conjunta. Aleshores el tècnic de Movistar em va fer la connexió independent -com havia de ser- encara que la caixa d'Adamo no tenia el suport adequat de distribució per cada propietari.
I què va passar? Doncs que els veïns es van quedar sense connexió. El meu tècnic els ha explicat que la caixa que tenim d'Adamo no és l'adequada, que l'únic que va fer era posar-me a mi una connexió individual, i els veïns d'escala van comentar que des de fa temps també tenen talls a la connexió wifi. El tècnic de Movistar els va aconsellar que truquessin a les seves companyies perquè els facin el mateix que em van fer a mi, és a dir, una instal·lació independent, com ha de ser.
Aquest dimecres 26 de febrer, sobre les 10:30h del matí, han vingut els tècnics d'Adamo i han obert la caixa -tot i que jo no vaig arribar a temps per veure què han fet- amb el resultat que la meva connexió també ha quedat tallada. Jo els vaig dir que no toquessin res, que es fessin la connexió per a cada veí per separat, que faltava una capseta petita de distribució, que la seva caixa no era completa, però ells se'n van anar sense fer res. Deien que era culpa de Movistar.
Què passa aleshores? Qui és el responsable? Resulta que nosaltres paguem per uns serveis que després no tenim, mentre les companyies es van passant la pilota. El problema és que la companyia Adamo no manté en condicions les seves instal·lacions, i els consumidors paguem per uns serveis que no es presten adequadament.
En resum, som una comunitat de veïns sense serveis d'Internet des de fa més de dos dies, i no sé quants dies passaran fins que Adamo es digni a tenir unes instal·lacions en bon estat i a mantenir-les i protegir-les en condicions. El nostre no és un cas puntual. Als carrers de la Pobla de Segur hi ha moltes caixes d'Adamo en males condicions. Al poble de Claverol també vaig veure caixes descobertes, amb fils penjant... és horrible. Dilluns també vaig passar per Tremp i em va cridar l'atenció una caixa d'Adamo en mal estat. O sigui que Adamo és l'amo d'una distribució deficitària de fibra òptica, un servei que els consumidors necessitem avui dia com el pa i l'aigua.
M'estranya que no hi hagi controls o inspeccions des dels mateixos ajuntaments, que no els saltin a la vista aquestes caixes d'Adamo descobertes, amb els fils de fibra mal muntats i penjant per les parets dels edificis. Com és possible?
Segurament no sóc l'única consumidora en aquesta situació. Si les companyies de fibra no poden aconseguir que Adamo mantingui en condicions les seves instal·lacions, aleshores hem de ser els consumidors els que ens hem de queixar encara que sigui al nostre diari, mentre ells es culpen els uns als altres. A veure si entre tots podem defensar els nostres drets, no només pagar i no tenir els serveis adequats.
Susana Pușcaș
Avís:
Els continguts publicats a la
secció del lector Dis la teva! no necessàriament s’adiuen a la línia editorial de
Pallars Digital. Aquest mitjà no es fa responsable de les opinions que aquí s’hi expressen.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi