Dissabte, 12 d'abril de 2025
gastronomia

La Diputació presenta a la Pobla de Segur la marca «Gust de Lleida»

Més d'un centenar de productors i restauradors han assistit a la presentació nacional, que ha comptat amb el suport de reconeguts xefs amb estrella Michelin, referents de la gastronomia catalana

Pallars Digital Pallars Digital La Pobla de Segur | 9 d'abril de 2025 a les 11:45
Representants polítics, productors i restauradors del Pallars durant la presentació | Diputació de Lleida
El Molí de l'Oli de la Pobla de Segur ha acollit aquest dimarts la presentació nacional de Gust de Lleidala nova marca agroalimentària de la demarcació, impulsada per la Diputació de Lleida a través del Patronat de Promoció Econòmica. La jornada ha comptat amb l'assistència de més d'un centenar de productors, restauradors i professionals del sector, i també amb la presència destacada de reconeguts xefs amb estrella Michelin.

El president de l'ens provincial, Joan Talarn, acompanyat de l'alcalde de la Pobla, Marc Baró, ha estat l'encarregat d'inaugurar l'acte, a càrrec del Canal Comer, dins del programa Catalunya Regió Gastronòmica 2025. L'acte també ha comptat amb la presència del vicepresident i diputat del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i de representants polítics del territori.

La presentació marca l'inici de la difusió pública de Gust de Lleida, una iniciativa que vol posar en valor els productes agroalimentaris de qualitat elaborats a les comarques de Lleida, el Pirineu i l'Aran, i esdevenir una eina estratègica per al desenvolupament territorial.
 

El Molí de l'Oli ple de gom a gom durant l'acte. Foto: Diputació de Lleida


Durant la seva intervenció, Talarn ha remarcat que amb la nova marca volen donar "un salt qualitatiu en la promoció i difusió de moltes propostes gastronòmiques singulars del país que fem des de les nostres comarques". Ha afegit que la marca recull "el gust de la nostra terra, de l'aigua, de la boira, del treball i del caràcter de la nostra gent", i ha animat els productors del territori a adherir-s'hi a través del web gustdelleida.cat.
 
Per la seva banda, Marc Baró ha celebrat que el municipi aculli aquesta estrena: "fer-ho des del Pirineu suposa un doble reconeixement: primer, al compromís que la Diputació manté amb les comarques de muntanya, i segon, a la qualitat dels nostres aliments, que situem al mateix nivell que les cuines més estimades i valorades del país". Baró ha destacat que "el gust de Lleida també és el gust de la nostra història i del nostre paisatge", i ha recordat el paper històric del Pallars com a territori productor.

El programa de la jornada ha inclòs dos taules rodones. La primera, titulada Catalunya: terra de producte, ha comptat amb figures de prestigi com Joel Castanyé (La Boscana), Martina Puigvert (Les Cols), Oriol Rovira (Els Casals), Sergio Torres (Cocina Hermanos Torres) i Toni Massanés (Fundació Alícia), i ha servit per reflexionar sobre la identitat culinària catalana i la importància del producte de proximitat.
 

La jornada ha culminat amb un dinar elaborat per Pallars Gastronòmic i l'alumnat de l'Escola d'Hostaleria del Pallars. Foto: Diputació de Lleida


La segona taula ha servit per presentar oficialment la marca Gust de Lleida. S'hi han exposat experiències representatives del sector productiu, la restauració i la distribució, amb la participació de diversos agents del territori. La jornada ha culminat amb un dinar elaborat per Pallars Gastronòmic i l'alumnat de l'Escola d'Hostaleria del Pallars, que ha ofert una mostra de la diversitat i excel·lència del rebost lleidatà.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació