El
Molí de l'Oli de
la Pobla de Segur ha acollit aquest dimarts la presentació nacional de
Gust de Lleida,
la nova marca agroalimentària de la demarcació, impulsada per la Diputació de Lleida a través del
Patronat de Promoció Econòmica. La jornada ha comptat amb l'assistència de més d'un centenar de
productors, restauradors i professionals del sector, i també amb la presència destacada de reconeguts
xefs amb estrella Michelin.
El president de l'ens provincial,
Joan Talarn, acompanyat de l'alcalde de la Pobla,
Marc Baró, ha estat l'encarregat d'inaugurar l'acte, a càrrec del Canal Comer, dins del programa
Catalunya Regió Gastronòmica 2025. L'acte també ha comptat amb la presència del vicepresident i diputat del Patronat de Promoció Econòmica,
Jordi Verdú, i de representants polítics del territori.
La presentació marca l'inici de la difusió pública de
Gust de Lleida, una iniciativa que vol posar en valor els
productes agroalimentaris de qualitat elaborats a les comarques de Lleida, el Pirineu i l'Aran, i esdevenir una eina estratègica per al desenvolupament territorial.
El Molí de l'Oli ple de gom a gom durant l'acte. Foto: Diputació de Lleida
Durant la seva intervenció, Talarn ha remarcat que amb la nova marca volen donar "un
salt qualitatiu en la promoció i difusió de moltes propostes gastronòmiques singulars del país que fem des de les nostres comarques". Ha afegit que la marca recull
"el gust de la nostra terra, de l'aigua, de la boira, del treball i del caràcter de la nostra gent", i ha animat els productors del territori a adherir-s'hi a través del web
gustdelleida.cat.
Per la seva banda,
Marc Baró ha celebrat que el municipi aculli aquesta estrena: "fer-ho des del Pirineu suposa un
doble reconeixement: primer, al compromís que la Diputació manté amb les comarques de muntanya, i segon, a la qualitat dels nostres aliments, que situem al mateix nivell que les cuines més estimades i valorades del país". Baró ha destacat que "el gust de Lleida també és
el gust de la nostra història i del nostre paisatge", i ha recordat
el paper històric del Pallars com a territori productor.
El programa de la jornada ha inclòs dos
taules rodones. La primera, titulada
Catalunya: terra de producte, ha comptat amb figures de prestigi com
Joel Castanyé (La Boscana),
Martina Puigvert (Les Cols),
Oriol Rovira (Els Casals),
Sergio Torres (Cocina Hermanos Torres) i
Toni Massanés (Fundació Alícia), i ha servit per reflexionar sobre la identitat culinària catalana i la importància del producte de proximitat.
La jornada ha culminat amb un dinar elaborat per Pallars Gastronòmic i l'alumnat de l'Escola d'Hostaleria del Pallars. Foto: Diputació de Lleida
La segona taula ha servit per presentar oficialment la marca
Gust de Lleida. S'hi han exposat
experiències representatives del sector productiu, la restauració i la distribució, amb la participació de diversos agents del territori. La jornada ha culminat amb un dinar elaborat per
Pallars Gastronòmic i l'alumnat de l'
Escola d'Hostaleria del Pallars, que ha ofert una mostra de la diversitat i excel·lència del rebost lleidatà.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi