REDACCIÓ | Un pallarès fill de Tremp, Eduard Castells, ha aconseguit l'ascens a la màxima categoria del rugby estatal amb el
Futbol Club Barcelona, després que l'equip aconseguís el passat diumenge l'ascens a Divisió d'Honor.
La secció blaugrana es va proclamar campiona de Divisió d´Honor B després de vèncer a un altre equip català, el Rugby Sant Cugat, per 40-21 en la final de la categoria disputada al camp de la Foixarda, a Montjuïc. Barça i Sant Cugat s´enfrontaven en la final catalana de Divisió d´Honor B després d´haver quedat primers dels seus dos grups en el play-off d´ascens posterior a la temporada regular.
La final va començar decantant-se pel costat dels vallesans, que van avançar-se al marcador aconseguint dues marques. Però mica en mica, el Barça es va anar refent i va aconseguir imposar-se de manera contundent al final amb un clar 40-21. Amb el xiulet final es va desarmar la festa blaugrana, amb un equip que torna a la màxima categoria del rugby espanyol després de 6 anys a la divisió de plata.
Una experiència que inicia als 25 anys
Castells, de 33 anys, viu i treballa a Barcelona i forma part de la secció de rugby del Barça des de la temporada 2010-2011. Al 2006 va començar a jugar amb els
Cocodrils Rugby, l'equip de la Universitat Ramon Llull. L'any següent es va federar i va jugar dos anys amb el
Barcelona Universitari Club (BUC), d'on fa el salt al Barça l'estiu de 2010.
Eduard Castells, amb la pilota, en una acció de partit
La seva aventura amb el rugby comença tard. "De petit, no hi havia un esport que s'adaptés a les meves característiques, pel futbol era massa gran i pel bàsquet massa baix", explica. Fins que un dia, amb 25 anys, va veure un cartell a la facultat on es buscaven jugadors per l'equip de rugby i s'hi va animar. Amb pocs entrenaments es va adonar que aquell esport l'apassionava: "un cop ho vaig provar, vaig veure que aquest era el meu esport", assegura.
Tot i que no va arribar a disputar cap minut a la final, Castells està molt content de formar part d'aquest equip històric. El trempolí destaca el caràcter amateur de l'equip i l'esforç que han de fer tots els integrants de la plantilla per poder competir. "Tot i que som el Barça, tots tenim la nostra feina. Traiem hores d'on sigui per entrenar i poder jugar".
El jugador es mostra molt il·lusionat de cara a la propera temporada, en la que s'ha marcat com a repte personal arribar a debutar a la Divisió d'Honor del rugby estatal. Un fet que dependrà també de la pretemporada i de les altes i les baixes que hi pugui haver. "Sóc conscient que és complicat, hi ha gent molt bona a la meva posició i amb molta més experiència, però afronto l'oportunitat amb tota la il·lusió del món", sentencia.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi