Dijous, 28 de novembre de 2024

Un grup de joves de Tremp participa a la campanya 'Movember' a favor de la salut masculina

Pallars Digital 4 de novembre de 2013 a les 13:11

 
REDACCIÓ | Si durant el mes de novembre observeu més homes amb bigoti de l'habitual, no és casual. És perquè, per sisè any consecutiu, arriba al nostre país la campanya del moviment internacional Movember, que convida els homes d'arreu del món a deixar créixer els seus espesos bigotis durant un mes amb la finalitat de conscienciar i recaptar fons per a la salut masculina i lluitar contra el càncer de pròstata i testicles.
 
Aquest any hi ha volgut participar un grup d'amics de Tremp que, en record al seu enyorat Miki Roqué i en pro de la lluita contra el càncer, han decidit participar a la campanya Movember tot deixant créixer els seus bigotis. Es tracta d'un grup d'amics molt unit, més encara arran de la desaparició del seu amic de la infantesa. Per recordar-lo i homenatjar-lo, l'any passat van organitzar a Tremp una jornada contra el càncer on van aconseguir gairebé 3.000 euros, destinats íntegrament a La Marató de TV3.
 
Enguany s'apunten il·lusionats a la iniciativa Movember. "El que volem és recaptar el màxim de diners per la lluita contra el càncer", explica en Josep Maria Fernàndez, un dels integrants del grup Movember Tremp. "Des d'aquí fem una crida a tot aquell que vulgui participar de l'experiència amb nosaltres a fer el seu donatiu".
 
Per unir-se a aquesta campanya efímera, que culmina el 30 de novembre, els participants s'han d'afeitar la cara el 31 d'octubre i llavors deixar-se créixer el bigoti per afavorir un canvi en el rostre masculí que faci visible un gest de suport a la iniciativa. 
 
La plataforma, on hi ha material descarregable, vídeos i un Mo Space, permet fer donatius a la voluntat que, posteriorment, es destinen a investigar solucions contra els esmentats càncers masculins. En el cas del grup de Tremp, es poden fer les donacions a la pàgina Movember Tremp, on tot aquell que ho desitgi pot fer la seva aportació.
 
La campanya, que vol acabar amb els tabús de la salut masculina, va néixer fa deu anys a Austràlia per iniciativa d'un grup de 30 persones i, des d'aleshores, ha arribat ja a 21 països, entre els quals des de 2007 es troba Espanya, on l'any passat es van registrar 6.000 persones i es van recaptar 85.000 euros. La paraula 'Movember' prové de la barreja de Moustache (bigoti) i November (novembre).
 
El càncer de pròstata en els homes
 
Sis de cada deu homes patiran un càncer de pròstata a Espanya, on es donen 18.000 diagnòstics anuals, i 5.900 persones moren per aquesta causa, una cada hora i mitja, segons han ressaltat els organitzadors.
 
La campanya ja ha obtingut resultats positius en països impulsors com Austràlia i Gran Bretanya, on les xifres de detecció precoç marquen resultats esperançadors.
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Etiquetes:
Arxiu