El
RACC ha presentat la 17a edició de l’
estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP, que analitza l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. Segons l'estudi, els trams de Catalunya amb més concentració d'accidents no es troben al Pallars, sinó en altres àrees del Principat, però la majoria de carreteres principals del Pallars tenen un risc "alt" o "molt alt" d'accident greu o mortal.
En aquest mapa interactiu es poden consultar els trams de més risc a Catalunya, on s'aprecia com el tram que uneix La Pobla de Segur amb La Pobleta de Bellveí o el que va de la Pobla de Segur a Sort té un risc "alt", mentre que les carreteres que surten de Sort cap a la Seu, Esterri, la Vall d'Aran i la Vall de Bonabé, es consideren d'un risc "molt alt". Una situació similar es produeix al tram de Cellers a Tremp, considerat d'un risc també "molt alt".
Si es compara a nivell espanyol, el Pallars també té destaca dins el mapa de perillositat, amb el tram de La Pobla de Segur a Sort catalogat de risc "alt".
De fet, l'estudi posa de manifest que la possibilitat de patir un accident en una carretera convencional (amb un sol carril per sentit) és quatre vegades superior que a les autovies o autopistes. L'estudi conclou que Catalunya té 2.195 quilòmetres de carreteres amb risc "alt" o "molt alt" d’accident greu o mortal, sent la demarcació de Lleida la que concentra més trams de perillositat, en un 44% dels seus quilòmetres, quatre punts més que en el trienni anterior.
Per altra banda, l'informe relata amb preocupació com en els últims tres anys hi hagut un clar estancament en la reducció de víctimes mortals, un fet que posa en perill que s’assoleixi l’objectiu de la Unió Europea per al 2020 de reduir les víctimes en un 50% respecte l’any 2010. En el període 2010-2017 tan sols s’han reduït un 29%.
Estudi de l'accidentalitat en carreteres
L'EuroRAP és un consorci europeu que analitza el risc d’accidentalitat de les carreteres amb l’objectiu de millorar la seguretat viària. La seva metodologia relaciona el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha hagut els últims tres anys en un tram de carretera amb la seva Intensitat Mitjana Diària de trànsit (IMD). Aquest estudi es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 quilòmetres de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi