Una cinquantena d'operaris estan treballant les 24 hores del dia a la línia de
tren de Lleida a la Pobla de Segur per tal de renovar les vies dels 42 túnels que hi ha al traçat. Els treballs de la fase que s'està executant actualment van començar al mes de novembre i ara s'estan aprofitant dues setmanes en què el servei de la línia s'ha vist intervingut per fer manteniment dels trens. D'aquesta manera, treballen dia i nit amb l'objectiu de renovar vuit túnels en aquests 15 dies.
El cap de l'àrea de via de
FGC, Carlos Almoslino, ha explicat que aquesta línia és peculiar perquè al tractar-se d'una via única i trobar-se en una zona amb "dificultat orogràfica", sense camins d'accés, els operaris només hi poden arribar per la via i s'ha d'anar als túnels "per ordre i un a un".
2.262 metres de via renovada
FGC va començar al 2016 les actuacions a les vies dels 42 túnels de la línia del tren de la Pobla. Fins ara s'havien renovat els túnels 3, 6, 10, 11 i 12. El passat 26 de novembre va començar la segona fase, amb un termini d'execució de tres mesos i aquest divendres està previst que finalitzi. S'ha actuat en vuit túnels (l'1, el 7, el 8, el 9, el 13, el 14, el 17 i el 19) i en total s'han renovat 2.262 metres. L'obra ha comptat amb un pressupost de 1.801.387,75 euros.
Per fer les obres s'han subministrat 4.524 metres de bares de 180 metres, 3.500 unitats de travesses de formigó i 5.300 tones de balast. Els mitjans utilitzats són un tren de treball amb una composició de sis tremuges i mecanisme de recuperació de balast; una batonadora; una perfiladora; quatre pales carregadores; tres retroexcacadores bivials, i una cinquantena d'operaris. Aquest any no s'acabarà d'actuar al total dels túnels i es calcula que encara caldran dues fases més per aconseguir renovar-los tots.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi