L'estació d’
Espot va reobrir ahir amb l’anunciada alternativa de cinc màquines trepitjaneu per traslladar els esquiadors fins a la cota 2.000. Aquestes màquines, arribades de l'estació de La Molina, de França i Alemanya, traslladaran unes 200 persones per hora per un recorregut d'un quilòmetre i mig que dura uns 10 minuts i segueix el mateix traçat que el telecadira.
Laura Vives, responsable comercial de Turisme i Muntanya de
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), ha explicat que l'avaria en un remuntador "no farà que l'estació d'Espot estigui tancada" i ha recordat la importància que suposa per a l'economia del territori mantenir obert el complex.
Els dies de màxima afluència de gent el transport es veurà reforçat amb vehicles tot terreny que tenen una capacitat per a set persones. El trajecte que faran aquests vehicles serà de 7,1 quilòmetres i la seva durada de 20 minuts.
Vives ha afegit que "no és la solució definitiva" i que Ferrocarrils segueix treballant amb informes tècnics i permisos per poder reobrir el telecadira de La Roca. Un cop els tècnics puguin garantir la posada en funcionament del telecadira avariat "es retornarà al sistema habitual", ha dit Vives.
En funció de l'acollida dels desplaçaments amb trepitjaneu s'estudiarà la possibilitat de compaginar el sistema del telecadira amb l'activitat de passeig amb les noves màquines. Mentre duri aquest nou sistema de transport el preu del forfet serà reduït i oscil·larà entre els 15 i els 5 euros.
En paral·lel i per mantenir les alternatives d'esquí per a totes aquelles persones que s'allotgin a la zona d'Espot, mentre es posa en marxa l'operativa, es continuarà fent el bescanvi de forfet de temporada de les estacions d'Espot i Port Ainé a l'estació de Baqueira Beret.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi