El
Ministeri per a la Transició Ecològica ha autoritzat a
Red Eléctrica de España (REE)
les obres a la subestació d'Isona i les connexions amb les línies de molta alta tensió (MAT) de 400 quilovolts de Sallente-Sentmenat i Sallente-Calders.
Així, aproven la majoria de les instal·lacions que figuren al projecte, però n'exclouen algunes perquè no formen part de l'actual planificació estatal d'infraestructures elèctriques, que estarà en vigor fins al 2020, any en el que es preveu que la nova subestació d'Isona entri en funcionament.
Cal destacar que la resolució del ministeri apunta que REE "no ha renunciat en cap cas" a l'execució del projecte original, la coneguda Autopista Elèctrica o MAT del Pallars. Això ha posat en alerta a la
Plataforma Unitària contra l'Autopista Elèctrica Montsó - Isona.
I és que la subestació d'Isona forma part d'un projecte molt més ampli, la línia de molta alta tensió Peñalba-Arnero-Isona (l'Autopista Elèctrica). L'any 2015 el projecte va quedar fora de la planificació estatal de línies, davant d'aquest fet, REE va modificar la proposta i
la va reduir a l'actual subestació d'Isona.
Ara fa uns mesos,
REE va afirmar que descartava el projecte, però les noves informacions ho contradiuen, tal com ho
ha anat anunciant reiteradament la Plataforma que hi està en contra. Els activistes han denunciat que no s'han tingut en compte les seves al·legacions, fet que consideren un "atropellament" dels seus drets, i reclamen la nul·litat de la ressolució. A més,
han convocat una assemblea i concentració a Isona per al proper 22 de febrer.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi