El conseller d'
Educació, Josep Bargalló, ha anunciat l'elaboració d'un mapa per fomentar la formació professional a l'Alt Pirineu. L'objectiu d'aquest mapa és atendre les "necessitats del territori" i al mateix temps, atraure alumnes de fora, com ja succeeix en el cas dels esports. En una visita, el passat divendres, a centres del Pallars Sobirà, Bargalló s'ha referit al compromís del Govern per "escoltar aquesta diversitat" i estar al costat de les comarques del Pirineu i "oferir solucions".
Després de
recórrer dijous també el Pallars Jussà, Bargalló ha comentat que així li han traslladat els alcaldes i directors d'institut, de manera que ha pogut constatar la necessitat d'oferir una millor oferta d'FP en aquestes comarques, lligada al territori, més dúctil, al voltant de la natura, l'esport i el sector primari.
Bargalló va visitar divendres, acompanyat de l'alcalde de Sort, Raimon Monterde, l'Institut Hug Roger III per mantenir una reunió amb l'equip directiu del centre. En acabar, el conseller i l'alcalde van visitar l'Escola Àngel Serafí i Casanovas.
Posteriorment, Bargalló es va traslladar a Llavorsí, on va ser rebut per l'alcalde Josep Vidal. Allà va visitar l'escola de la localitat, que forma part de la Zona Escolar Rural (ZER) Alt Pallars Sobirà, conjuntament amb les escoles de Vall de Cardós, de Tírvia, d'Alins i de Rialp. Bargalló també ha visitat l'Ajuntament per signar el llibre d'honor i la llar d'infants, que es troba situada a la segona planta del consistori.
La darrera població que va visitar el conseller va ser Esterri d'Àneu, acompanyat de l'alcalde del municipi, Joan Blanco. Bargalló va fer un recorregut per l'Escola La Closa, on va mantenir una reunió amb l'equip directiu. Després, el titular d'Educació va anar a l'Institut Morelló –que comparteix edifici amb l'Escola La Closa–, va conèixer diferents espais del centre i es va reunir amb l'equip directiu.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi