La societat de foment del Pallars Jussà i Sobirà,
Pallars Actiu, ha presentat aquest dijous al Molí de l’Oli de la Pobla de Segur i davant d’un concorregut nombre d’empresaris i representants d’administracions pallareses els dos estudis que ha realitzat recentment amb la col·laboració de la
Diputació de Lleida.
En primer lloc, es va presentar l’estudi/projecte per a la instal·lació d’una micromalteria al Pallars. L’estudi, elaborat a partir de l’anàlisi de la situació de les empreses elaboradores de cervesa artesana a Catalunya, mostra que la totalitat d’empreses analitzades consideren que disposar de matèries primeres procedents del país reforça el seu relat i el seu posicionament.
En l’actualitat, la matèria primera per elaborar cervesa artesana prové majoritàriament de la importació que encareix el preu del producte final i les fa menys competitives davant dels grans elaboradors industrials. L’estudi evidència una clara oportunitat de negoci en aquest producte. Al mateix temps, reflecteix que una malteria de petita o mitjana dimensió permetria una flexibilitat en la producció de maltes especials molt demandades que avui son difícils de trobar i a un elevat preu.
L’estudi també analitza la possibilitat que ofereix la comarca del Pallars per a produir ordi de bona qualitat, i que permetria al pagès obtenir un preu per damunt del que s’està pagant en l’actualitat marcat per la llotja. Un fet que contribuiria, també, a crear unes millors condicions econòmiques al sector primari.
En segon lloc, es va presentar l’estudi de mercat per a l’aprofitament de carn salvatge a les comarques dels Pallars. En l’actualitat, totes les peces de caça un cop recollides marxen de la zona dels Pallars, majoritàriament, cap a les grans empreses transformadores d’Andalusia i, en menor mesura, cap a un parell d’empreses catalanes. Aquesta carn que es ven al Pallars a un preu molt baix, adquireix un alt valor afegit en la seva transformació que no repercuteix al territori.
L’estudi planteja la possibilitat de creació d’una planta transformadora que permetria que el valor afegit d’aquest producte es quedés al territori amb un posicionament al mercat de carn salvatge del Pirineu, no alimentada i de quilòmetre zero.
Ambdós projectes aprofundeixen en la utilització de productes procedents de les dos comarques per dotar-les de valor afegit, i així contribuir al desenvolupament econòmic de la zona i en la creació de llocs de treball.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi