El
Geoparc Orígens ha signat divuit convenis amb entitats del territori després d'haver dut a terme un procés de selecció d'entitats col·laboradores i els anomenats "productes Geoparc". Aquestes entitats són d'àmbits diversos, entre els quals destaquen empreses de guiatges, de la indústria agroalimentària i productes artesans que seran promocionats sota la marca Geoparc.
L'objectiu d'aquests convenis de col·laboració és ajudar al desenvolupament sostenible local tot vinculant el patrimoni geològic als productes privats i donant un valor afegit als productes seleccionats. La millora de l'estratègia de col·laboració amb entitats privades, de fet, és una de les recomanacions de la
Unesco.
Alguns dels compromisos establerts en els convenis són l'assessorament que el Geoparc farà a les entitats perquè puguin integrar un discurs del Geoparc, tot incorporant una explicació geològica als productes seleccionats, així com la utilització del logo del Geoparc.
L'assessorament serà personalitzat i depèn de l'activitat que realitza cada empresa. En el cas de les empreses de guiatge ja s'ha començat a fer formació amb tècniques de guiatge. De la mateixa manera, es fomentarà una promoció creuada entre l'entitat i el Geoparc. Aquests convenis tenen una validesa de dos anys prorrogable i seran revisats anualment per tal de realitzar un seguiment de les accions realitzades.
Aquesta iniciativa va començar al març amb l'inici d'un procés de selecció de productes susceptibles a ser Geoparc on es van rebre un total de 45 peticions. Des d'aleshores i fins al setembre es van realitzar entrevistes amb la primera selecció d'entitats per poder definir els productes Geoparc i elaborar els convenis que s'han signat aquest dimarts.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi