Les escoles del Pallars Jussà comptaran el pròxim curs escolar amb el projecte
Difference de la
Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé. Es tracta d'una iniciativa que s'iniciarà amb els alumnes de primer i segon de primària i que dona suport als equips educatius de les escoles en l'ensenyament d'alumnes amb diferències d'aprenentatge com la dislèxia, TDAH, altes capacitats i trastorns en la conducta.
El projecte tindrà un any de durada i comptarà amb tres fases: formació inicial al professorat, assessorament durant el curs i assistència en unes jornades sobre les diferències d'aprenentatge per donar noves eines als professionals. Aquest projecte s'ha presentat aquest dimecres als professionals del Pallars Jussà.
A l'inici del curs, durant dos dies, es farà una formació al claustre de professors sobre les diferències d'aprenentatge. Posteriorment es crearà un equip per assessorar i donar eines als professors de com treballar dins de l'aula amb els nens que mostren diferències d'aprenentatge. Un especialista de projecte anirà a l'escola un dia per setmana durant dues hores. Els professionals comptaran amb eines de suport com una metodologia d'avaluació continua del nen i un aplicatiu propi del programa
Difference.
El programa ja està instaurat en 17 escoles d'infantil i primària de tot Catalunya i s'han format a 486 professors i directors formats amb un impacte sobre 6.675 alumnes. A la demarcació, l'Institut Escola Torre Queralt de Lleida és l'única que forma part d'aquest projecte.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi