El
Consell Comarcal del Pallars Jussà aprofita aquestes setmanes de confinament per avançar en la millora dels equipaments i l’adequació de nous espais. D’una banda, s’han realitzat diferents accions per millorar l’eficiència energètica dels edificis, com la instal·lació de llums led la seu central del Consell Comarcal. Aquesta actuació suposarà una inversió de 25.000 euros i està cofinançada per l’Idae, la Diputació de Lleida i el propi Consell.
Paral·lelament s’està acabant l’adequació d’un l’espai d’atenció a les persones situat a l’antiga seu del Consell, al carrer Pau Casals de Tremp, on s’hi està col·locant el mobiliari i la telefonia, entre altres elements. Es tracta d’un espai de 150 metres quadrats que podria posar-se en funcionament el proper estiu, sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeti.
Aquesta remodelació forma part d’un seguit d’actuacions finançades íntegrament amb un ajut de 60.000 euros de la Diputació de Lleida, que inclou també la reforma d’altres espais vinculats als Serveis Socials com el club social a Vilamitjana, gestionat per l’associació Alba Jussà, o el Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), gestionat directament pel Consell Comarcal, tots dos ja en funcionament.
Es mantenen els serveis prestats
Per la seva banda, la junta permanent del Consell Comarcal ha acordat mantenir de moment el funcionament actual dels diferents serveis que presta l’entitat. Així, continuen treballant de forma presencial serveis com el de recollida de residus, amb les adaptacions pertinents de seguretat, així com els treballadors de reforç al manteniment dels municipis. També la deixalleria comarcal, reoberta fa unes setmanes, es manté activa tres dies a la setmana.
D’altra banda, l’equip dels serveis socials fan actuacions presencials amb caràcter d’urgència o en casos considerats prioritaris, alhora que presten el servei de repartiment d’aliments també de forma presencial. La resta de serveis que presta el Consell Comarcal també es gestionen mitjançant teletreball, alhora que els telèfons habituals d’atenció es mantenen actius, derivats a mòbils on s’atén qualsevol consulta o tràmit.
Precisament aquestes darreres setmanes s’han incrementat en gran mesura les consultes al servei d’habitatge relacionades amb les mesures per fer front al pagament dels lloguers així com al servei de Consum per afectacions derivades de la crisi de la Covid-19. La junta permanent el Consell, formada pel president de l’entitat, els dos vicepresidents i la gerència, es reuneix setmanalment per videoconferència per fer el seguiment del funcionament dels diferents serveis de l’entitat.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi