L'
Associació Alba Jussà ha impulsat la figura de l'assistent personal al Pallars per tal d'oferir una atenció més individualitzada durant la crisi de la Covid-19. L'entitat entén que la pandèmia suposa una oportunitat per transformar els serveis, personalitzar-los i adaptar-los a les necessitats reals de les persones.
Si bé es tracta d'una tasca que ja es realitzava, la situació ha precipitat la implementació de l'assistència social que promou un acompanyament més respectuós amb l'entorn social de la pròpia persona. Malgrat que la de l'assistent personal no és una figura nova, sí que ho és el seu desplegament, ja que tot i contemplar-se a la Cartera de Serveis Socials de la Generalitat des de l'entrada en vigor de la Llei de Dependència, el seu ús ha estat poc freqüent, degut a la principalment a falta d'informació.
També hi pesen, però, la manca de persones formades per aquesta tasca, així com d'entitats prestadores d'aquest servei. Per aquest motiu, des del gener d'enguany, Alba Jussà ha iniciat una prova pilot per la implementació d'aquest servei a la comarca amb la col·laboració del Consell del Jussà i amb el suport econòmic de l'Obra Social la Caixa i del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
Així, el desplegament de l'assistència personal pren més sentit degut a les condicions sanitàries de distanciament social, que no permeten continuar amb les activitats grupals organitzades per l'entitat, que a la vegada s'han reconvertit en passejades o en suport emocional individualitzat. A més, des d'Alba Jussà destaquen que aquest acompanyament respectuós "contribueix al manteniment de les persones en els seus pobles, sense necessitat d'acudir a les poblacions més grans".
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi