Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha donat llum verd a la redacció de l'avantprojecte del
Tren dels Cims, la línia de tren turístic que vol unir el Telefèric de Sallent i l'estany Gento amb l'edifici de la Cambra d'Aigües de Capdella. El recorregut seguiria l'antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento. L'actuació ha comptat amb l'impuls de la Societat de Foment
PallarsActiu i de la delegació del Govern de l'Alt Pirineu i Aran.
L'avantprojecte estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com ara l'adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via, el condicionament de murs i túnels, així com la implantació d'estacions. El termini de presentació d'ofertes finalitza l'octubre i els treballs de redacció tenen una durada prevista de sis mesos.
El carrilet de l'estany Gento es va construir l'any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella. El recorregut, de 5,5 quilòmetres, actualment està en desús i s'utilitza com a via excursionista. Amb aquesta actuació, FGC corrobora la seva voluntat de contribuir en l'equilibri territorial i en el desenvolupament del Pallars Jussà, incidint en el desenvolupament de les àrees de muntanya.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi