Dijous, 21 de novembre de 2024
tren de la pobla

La PTP lamenta l'aturada de vuit mesos del servei de tren a la línia de la Pobla

L'entitat denuncia la gestió d'FGC i critica que no disposin d'un comboi de recanvi per a cobrir emergències

Redacció 2 d'octubre de 2020 a les 09:10
Una família pujant al tren de la Pobla | ACN
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha lamentat a través d’un comunicat que el servei ferroviari de la línia de la Pobla hagi estat nou mesos -tot i que en realitat hagin estat vuit- suspès entre Balaguer i la Pobla de Segur. El servei portava aturat des del 23 de gener, a causa dels desperfectes que un despreniment de roques va causar en un tren, i es va reprendre aquest dilluns, 28 de setembre. Durant aquest període, el trajecte entre ambdues poblacions s'ha cobert amb un autobús substitutori.

La PTP critica que, durant els vuit mesos que el servei ferroviari s'ha vist interromput, “Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha estat incapaç de trobar un material substitutori del tren Stadler danyat, malgrat que Renfe hagués pogut proporcionar aquest material sense problemes". L'associació remarca que aquesta suspensió del servei se suma a les "nombroses interrupcions" registrades a la línia durant el 2019 a causa de revisions de trens o d'altres incidències.

 
Des de la PTP asseguren que els usuaris de la línia Lleida-La Pobla de Segur "no poden entendre que el 2016 es posés en servei la línia amb el nou material Stadler sense disposar d'un tren de recanvi". Segons l'entitat, la "deficient" organització del servei ha provocat que, malgrat l'elevada inversió en els darrers deu anys en renovació de la via i en l'adquisició dels nous trens, "el passatge de la línia encara no hagi pogut superar el volum de passatgers del màxim històric de Renfe, que es va produir el 2008".

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació