Els comerços i serveis d'Artesa de Segre (la Noguera) han engegat la campanya
No volem la variant per rebutjar la nova variant projectada al municipi que el Govern preveu licitar enguany i que s'emmarca en el
projecte d’arranjament del port de Comiols per millorar la connectivitat de la plana de Lleida i l’àrea metropolitana de Barcelona amb Tremp i el Pallars.
En aquest sentit, els comerciants han recollit unes 700 signatures i demanen responsabilitats al consistori. Asseguren que en els 10 anys d’ençà de la construcció de la variant de Ponts, "els establiments han patit una davallada de les vendes d'entre el 25% i 50%" i adverteixen que, amb la segona variant en plena crisi de la Covid-19, "perilla la continuïtat de més del 85% dels negocis". Assenyalen, a més, que en aquests deu anys Artesa de Segre "també ha perdut un 10% de població”.
A part de la recollida de signatures, la plataforma
No volem la variant ha posat en marxa accions per intentar frenar el projecte com ara la col·locació d'una pancarta al tram de carretera que connecta el municipi amb Tremp. Durant dos mesos els establiments han realitzat una recollida i han redactat un manifest per presentar un document al consistori. Demanen el seu suport i que es traslladi la protesta al
Departament de Territori.
Els comerciants afirmen que "l'Ajuntament d’Artesa de Segre no deixa clara la seva opinió" davant la construcció de la nova via. Recorden que fa uns dies va realitzar una enquesta per conèixer l'opinió dels veïns i dels 129 vots un 53,9% van ser favorables, mentre el 43,7% s'hi van pronunciar en contra. El consistori treballa ara en un segon sondeig davant la poca participació.
El Govern preveu licitar aquest 2020 la nova via d'Artesa de Segre, d’un quilòmetre i mig, que preveu la millora de la carretera de Comiols, que uneix la comarca de la Noguera amb el Pallars. El projecte
preveu la construcció de quatre túnels i quatre viaductes en un tram de 29 quilòmetres per escurçar tres quilòmetres que es veurien traduïts en cinc minuts de temps, segons Territori. Suposarà una inversió de 185 milions d'euros i es preveu que les obres finalitzin el 2025.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi