L'
Ajuntament d'Esterri d'Àneu està enllestint les obres de reforma d'un espai
coworking al centre de la vila. Es tracta de la primera planta de l'edifici que antigament allotjava l'ajuntament, al carrer major de la localitat. Les obres han tingut un pressupost de 39.708 euros i han estat finançades pel
Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya.
S'espera que les millores estiguin enllestides a finals del mes de desembre i que l'espai pugui entrar en funcionament a inicis de l'any 2021. De moment, ja està obert el període de pre-inscripció per a aquells emprenedors que vulguin reservar un lloc a les instal·lacions, que tenen una capacitat total de 10 places.
L'alcalde del municipi, Pere Ticó, ha dit que amb aquest projecte no pretenen "llogar una taula i una cadira, sinó donar als treballadors l'oportunitat de treballar conjuntament". En aquesta línia, Ticó ha explicat que amb les quotes que paguin els usuaris de l'espai, el consistori preveu contractar una persona que actuï com a dinamitzadora. "La seva feina serà organitzar formacions per als usuaris, però també crear sinergies entre ells", ha explicat l'alcalde.
L'espai de treball compartit d'Esterri funcionarà amb diferents models de subscripció que van des d'una quota per hores, de 15 euros l'hora, fins a una quota mensual, amb un preu de 120 euros. Ticó ha explicat que a l'hora de reservar espais prioritzaran aquelles persones que vulguin contractar una subscripció durant tot l'any i, ha afegit, ja tenen sis persones interessades.
A més, el consistori aneuenc ha sol·licitat una ajuda Leader per a habilitar a la segona planta del mateix edifici com a viver d'empreses i despatxos. "Amb aquestes iniciatives, pretenem també donar vida al poble i al carrer major", assegura Ticó.
Consulta l'horari i tarifes de l'espai coworking d'Esterri d'Àneu.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi