L'afluència de viatgers a la línia Lleida-la Pobla de Segur ha caigut durant l'any 2020. Aquest servei ha tancat l'any amb 104.697 persones usuàries, prop d’un 42% de la demanda del 2019, que
va ser de 251.506 usuaris. La caiguda, doncs, és de poc més del 58% i ve motivada majoritàriament per la pandèmia de la Covid-19, però també
per les interrupcions en el servei provocades pels desperfectes que el temporal Glòria va provocar en un dels combois.
La línia Lleida-la Pobla va tocar fons el 2015, quan només hi havia una freqüència entre Lleida i el Pallars, amb 60.205 usuaris registrats. Un any després
es van posar en marxa els dos nous combois, que van augmentar les freqüències a tres. També van créixer els usuaris
fins els 111.000 l'any 2016 i els
192.000 viatgers del 2017. L’any 2018
se’n van registrar 220.700.
FGC ha destacat que la línia ha assolit un índex de puntualitat del 99,47%, superant el 99,00% de l’any 2019. D’altra banda, l’Índex de Control de Qualitat (ICQ) que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica la desviació a partir de les incidències i viatgers afectats respecte el servei teòric, també ha augmentat respecte l’any 2019, assolint un rècord de 99,18%.
Aquesta puntuació s’ha aconseguit tot i tenir un dels dos trens que donen servei a la línia
immobilitzat durant nou mesos a causa dels danys provocats pel temporal Glòria. Tot i això, i tenint en compte que l’ICQ es calcula en base al servei programat i al servei real, durant aquests mesos FGC va programar i garantir el servei als usuaris amb una unitat de tren i un servei de bus substitutori.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi