Senyor director,
El dijous 8 d’abril es va celebrar a l’Ajuntament de la Pobla de Segur el ple ordinari que es celebra cada mes. En el transcurs d’aquest ple es van fer una sèrie de manifestacions en relació a la residència municipal que no són certes. Des del col·lectiu de treballadors i treballadores volem desmentir i matisar algunes de les qüestions que es van afirmar per part d’alcaldia. Comencem a posar llum a la foscor de les falsedats:
1. El primer canvi d’horari, el del 2020, va ser acordat amb la direcció del centre, recursos humans, comitè d’empresa i la regidora de l’Ajuntament, la Sra. Gemma Algeró, constant en acta i signat per les treballadores. Aquesta documentació va ser realitzada per la pròpia gestoria de l’Ajuntament. Els horaris en cap moment s’han fet a mida per a les treballadores i en cap moment es va dir que només tingués durada d’un any i que al 2021 es canviaria de nou.
2. Les queixes de les treballadores sobre el deute d’hores ha sigut arrel de l’actual situació amb la pandèmia, ja que, com tothom sap, les normatives i protocols han sigut molt estrictes i no es pot accedir al centre en cas d'haver-hi sospites o algun dels símptomes relacionats amb la Covid-19. Per aquest motiu les vacants que hi han hagut no han estat substituïdes, al·legant des de la direcció que tampoc podien fer contractacions de gent externa al centre. És per això que des de la direcció ens han estat demanant fer més hores de les que ens corresponien per tal de cobrir aquestes vacants i no deixar als padrins desatesos. I les treballadores hem respòs.
3. Des de la presentació de la proposta per part de l’Ajuntament el gener del 2021, es va comunicar que gairebé la totalitat de la plantilla afectada pel canvi d’horari no estava d’acord. El personal implicat són l’equip de neteja, l’equip de cuina i l’equip d’auxiliars. Aproximadament un total de 35 treballadores.
4. Tal i com diu el Sr. Marc Baró, durant la segona conciliació del 22/3/2021, vam presentar dos propostes de calendari laboral fetes per les treballadores de la residència tal i com vam acordar a la conciliació del dia 08/03/2021. No les vam poder fer arribar a l’Ajuntament abans d’anar a la conciliació ja que no disposàvem del temps suficient. Treballem, tenim família i tenim vida.
5. En una de les propostes presentades és cert que coincidíem dos dies a la setmana més personal del que corresponia per la seqüència setmanal, però es va proposar fer diferents tasques i activitats que en el dia a dia no es poden realitzar per falta de personal, com per exemple atenció mes individualitzada i sortides a l’exterior.
6. Per part de l’Ajuntament ens van tornar a presentar la mateixa proposta d’horari el dia 01/04/2021 on la modificació de la seqüència de dies consecutius treballats van passar de 7 a 4. Però no hi havia cap tipus de modificació amb els caps de setmana i festius, i per tant, segueix sense complir amb el conveni marcat. Vam reunir-nos el dia 07/04/2021 per intentar arribar a un acord abans d’anar a la conciliació del 09/04/2021.
7. Cada any hem tingut el nostre calendari laboral anual i programació de les vacances, a diferencia d’aquest any que se’ns ha donat mensualment fins l’entrada en vigor del calendari laboral a 01/03/2021 i actualment no està feta la programació de les vacances.
8. Amb la incorporació del nou horari laboral hi va haver treballadores que van treballar 9 dies consecutius per la seqüència dels dos horaris com bé diu el Sr. Marc, però actualment ens continua passant el mateix ja que si demanem un dia personal i no l’autoritzen t’obliguen a fer-te un canvi amb alguna companya i això comporta treballar 9 dies consecutius.
9. Actualment tenim més carregues, no només pels protocols de la Covid-19, sinó que no estan cobrint les baixes i els permisos. Això implica sobrecarregar al personal en els seus 7 dies consecutius.
10. També volem desmentir que els padrins estiguin fent activitats que abans no feien, continuen fent exactament el mateix. Arrel de la pandèmia i els protocols es van haver d’anular gairebé totes les activitats per la sectorització i actualment l’únic que s’ha fet és reiniciar les activitats a mesura que ens han anat donant permís.
11. El Sr. Alcalde, si hagués tingut voluntat com a cap de personal de la residència, es podia haver comunicat amb els i les treballadores, ja sigui a través de direcció o del comitè d’empresa quan ell volgués, sol·licitant convocatòria de reunió. Les treballadores de la residència nomes hem tingut 2 trobades amb ell. La primera va ser per presentar-se a l’inici de la candidatura quan encara no havia arribat la Covid-19 i la segona per petició del comitè al febrer del 2021.
No acceptarem que siguin trepitjats els nostres drets laborals i socials.
Lluitarem fins on calgui perquè se’ns escolti i menys.
No tolerarem que es falti a la veritat, ni de manera pública ni privada.
Col·lectiu de treballadores de la residència Nostra Senyora Verge de Ribera de la Pobla de Segur
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi