Dijous, 26 de desembre de 2024
obres

S’inicien les obres de construcció de la rotonda de la Font Vella de Tremp

L’Ajuntament de Tremp defensa la seva actuació i assegura que l’obra “no obeeix a cap altre interès que millorar la qualitat de vida i la seguretat dels habitants de la ciutat”

Jordi Ubach Llorens 26 d'abril de 2021 a les 09:35
Intersecció on s’ha començat a construir la nova rotonda a la C-13 al seu pas per Tremp | Jordi Ubach
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat les obres de construcció de la nova rotonda projectada a la carretera C-13 al seu pas per Tremp, concretament a l’avinguda Pirineus, al barri de la Font Vella. Uns treballs que es van haver d’ajornar fa dos mesos després que els tècnics de la conselleria hi detectessin i comprovessin sobre el terreny un seguit de problemes d’accessibilitat.

Això va fer que el projecte inicial es modifiqués amb canvis significatius. A grans trets, el projecte definitiu preveu una intersecció més elíptica, formada per dos rotondes, una situada davant la benzinera Repsol i una altra, més allargada, a l’altura de l’hostal Buenos Aires. Així mateix, es mantenen els carrils laterals d’accés als aparcaments, garatges, establiments i habitatges de la zona. 
 

Projecte definitiu de la nova rotonda a la C-13 al seu pas per Tremp. Foto: Territori


La nova rotonda ha generat polèmica, ja que ha topat amb l’oposició frontal d'una part dels veïns de la ciutat. Tampoc no convenç Compromís per Tremp, grup municipal a l’oposició, que insisteix en paralitzar les obres i que fins i tot ha demanat un ple extraordinari per tractar aquesta qüestió. Precisament per protestar contra la nova rotonda, el passat dijous un veí de Tremp va tallar el trànsit durant uns 15 minuts


L’Ajuntament de Tremp defensa la seva actuació 

A través d’un comunicat, l’Ajuntament de Tremp defensa que ha estat en contacte amb els veïns “sempre que ha calgut informar-los” i assegura que l’obra “no obeeix a cap altre interès que millorar la qualitat de vida i la seguretat dels habitants de Tremp”. En aquest mateix escrit, el consistori ha detallat cronològicament els fets des que es va començar a planificar la construcció de la rotonda fins a l’actualitat. Explica que, l’any 2010, el Servei Català de Trànsit va redactar el Pla Local de Seguretat Viària de Tremp “per redefinir l’espai públic i el sistema viari de la ciutat i reduir el nivell de sinistralitat”, i assegura que en aquest pla ja es contemplava aquesta rotonda.

Segons l’ajuntament, l’avinguda Pirineus, en el punt on actualment s’ha iniciat la rotonda, presentava una alta sinistralitat, ja que en menys de quatre anys “s'hi van produir més de 20 sinistres amb accidents greus i fins i tot una mort”. Una obra, recorda, que “és responsabilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat”, ja que es construeix en una via principal com és la C-13.

Un cop redactat, la Generalitat va presentar el primer projecte el març de 2020. Segons el consistori, el confinament va impedir que es poguessin fer trobades amb els veïns per explicar-lo, unes reunions que no es van produir fins a finals del mes de maig. Recorda, no obstant, que en aquest tipus de projectes “no és obligatori que hi hagi informació pública”, però “donat que l’obra comportava una expropiació”, va decidir obrir un període d’al·legacions durant un mes.

L’Ajuntament de Tremp ha detallat que s’han rebut com a mínim cinc al·legacions al projecte per part de veïns de Tremp, i reconeix que n’hi poden haver més, presentades directament a la Generalitat. A finals de 2020 els tècnics de la Generalitat detecten anomalies sobre el plànol del projecte i es realitza un plantejament sobre el terreny per verificar-les. És llavors quan el departament decideix revisar el projecte.

Segons explica l’ajuntament en el mateix comunicat, el passat 18 de febrer el Departament de Territori va presentar els plànols ja modificats a l’equip de govern, i dos dies després, es va informar a la cap de l’oposició, Sílvia Romero. Finalment, del 25 de febrer al 5 de març es realitzen un seguit de trobades i reunions amb els veïns de la zona per exposar la modificació del projecte.

El consistori acaba el comunicat explicant que aquesta obra “no és una decisió de l’equip de govern”, sinó que “és fruit d’un procés que es va iniciar l’any 2010 degut a la sinistralitat de la zona”. 


Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació