Diumenge, 22 de desembre de 2024
obres

Territori no descarta fer «petits ajustaments» al projecte de la rotonda de Tremp

L’alcaldessa, Maria Pilar Cases, espera haver acabat amb la “incomprensible oposició frontal” que ha generat el projecte després de reunir-se amb veïns i tècnics

Jordi Ubach Llorens 4 de maig de 2021 a les 07:48
Imatge de la reunió entre veïns, tècnics i ajuntament a l’Epicentre de Tremp | Ajuntament de Tremp
Una vintena de veïns i veïnes del barri de la Font Vella de Tremp s’han reunit amb tècnics de l’ajuntament i del Servei Territorial de Carreteres de Lleida per tractar i analitzar la problemàtica sobre la construcció de la rotonda a la carretera C-13 al seu pas per la ciutat. A la reunió, que va tenir lloc el passat dijous, els veïns de la cruïlla de l’avinguda Pirineus van exposar les seves inquietuds i van poder escoltar de primera mà els orígens del projecte i quin és el motiu de la seva construcció.

Durant la reunió van sorgir respostes i solucions als dubtes i al neguit d'alguns veïns i comerciants. Entre altres coses, els veïns estan preocupats per la pèrdua d'espai de via pública d'alguns dels negocis de la zona o les repercussions negatives que la nova rotonda podria representar per a les seves empreses. Asseguren també que es perdran els aparcaments per als veïns i comerciants, que es dificultarà la mobilitat dels comerços i que el trànsit passarà molt a prop de la benzinera.


En el transcurs de la reunió, que va tenir lloc a l’Epicentre, es va presentar el plànol de la rotonda que ja s’està construint. A través d’una projecció es va explicar als veïns tots els aspectes tècnics del projecte i, segons fonts municipals, “es van dissuadir tots els rumors i falsedats que giraven entorn seu”. Entre ells, que no hi hauria aparcaments per als clients o que no es podria entrar ni sortir dels pàrquings privats.

També es van repassar les diferents casuístiques de veïns i comerciants per tal de poder resoldre dubtes i aportar apreciacions i, segons informa Segre, els tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat -de qui depèn l’obra ja que n’és el titular- van obrir la porta a fer “petits ajustaments” al projecte de la nova rotonda. Finalment, els assistents a la reunió es van desplaçar a l'avinguda Pirineus on van poder tractar in situ i individualment les qüestions amb els responsables de la Generalitat. Segons el consistori, algunes van ser resoltes al moment i d'altres s'estudiaran els propers dies.

Al finalitzar la trobada, l'alcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, va mostrar la seva satisfacció per haver pogut traspassar tota la informació disponible als veïns i veïnes de la ciutat. Cases ha dit que espera haver acabat amb la que ha qualificat com “incomprensible oposició frontal” del grup municipal Compromís per Tremp i d’alguns veïns. 

L’ajuntament ha recordat que les obres van a càrrec de la Generalitat i que aquesta rotonda ja es va plantejar l’any 2010 per part del Servei Català de Trànsit, dins el Pla de mobilitat urbana de Tremp. El consistori defensa que, per les característiques de la via i de la cruïlla, la rotonda és la millor opció, ja que garanteix la ordenació i millora de la seguretat viària d’aquest “punt negre” de la ciutat, segons els tècnics que realitzen el projecte.


El PSC denuncia “greus irregularitats”

En un comunicat de premsa no emès a aquest diari però que hem pogut recollir, la diputada del PSC al Parlament i regidora del grup municipal Compromís per Tremp, Sílvia Romero, ha assegurat que l’execució de la nova rotonda de Tremp presenta “greus irregularitats” ja que “no respecta l’ordenació urbanística ni el procediment de tramitació”. Així, els socialistes han registrat una bateria de preguntes a la Generalitat per aturar un projecte que, segons asseguren, “contravé el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM)”.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Tremp ha aclarit que el POUM no contempla la rotonda perquè el pla urbanístic, confeccionat l’any 2012, preveia la construcció d’una variant a Tremp. En aquest cas, l’avinguda Pirineus deixaria de ser la carretera C-13, i al convertir-se en un carrer més de la ciutat, la problemàtica d’aquesta cruïlla s’hagués solucionat amb l'eixamplament de les voreres.


Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació