Divendres, 22 de novembre de 2024
comiols

Territori adjudica la redacció del condicionament del tram entre Artesa de Segre i Folquer

Suposarà actualitzar el projecte redactat fa uns anys per millorar el traçat de l'L-512 i la C-1412b en un tram de 15 quilòmetres

Redacció 21 de maig de 2021 a les 09:00
La carretera L-512 al seu pas per Montargull, on s’hi construirà un viaducte | GSV
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la licitació de la redacció del projecte de condicionament de l'eix de Comiols en el tram entre Artesa de Segre i Folquer, a la comarca de la Noguera. Els treballs de redacció s'han adjudicat per un import de 137.000 euros i un termini de vuit mesos. En concret, l'actuació suposa l'actualització del projecte constructiu redactat fa uns anys, per eixamplar i millorar el traçat de l'L-512 i la C-1412b en un tram de 15 quilòmetres, i s'emmarca en el projecte per afavorir la mobilitat al port de Comiols, entre Artesa de Segre i Isona.

El projecte abasta el tram que va des del final de la variant d'Artesa de Segre, l'execució de la qual s'inicia enguany, fins al nucli de Folquer. L'obra consisteix principalment en el condicionament de les carreteres L-512 i C-1412b i millora del traçat, amb un carril per sentit de 3,5 metres d'amplada amb vorals d'un metre, amb trams amb carril central d’avançament i nou interseccions a nivell. EL conseller de Territori, Damià Clavet, n’ha fet una explicació a través de les xarxes socialsl
 
Aquesta actuació inclou petites variants del traçat i modificacions al voltant dels nuclis urbans del Pont d'Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, i diverses estructures, de les quals destaquen l'execució d'un nou port sobre el riu les Segues i un viaducte per a la variant de Montargull. El projecte es definirà de manera que l'execució de les obres pugui ser duta a terme al llarg del temps per fases que minimitzin les afectacions a la circulació, i que alhora permetin la posada en servei progressiva dels trams condicionats.

L’eix de Comiols

L’eix de Comiols té actualment 54 quilòmetres i presenta un traçat força sinuós, que arriba en algun punt fins a una altitud de 1.100 metres. Per tal de potenciar les comunicacions intercomarcals i afavorir l’accessibilitat al Pirineu, el Departament ha elaborat diversos estudis per a la millora de la mobilitat en aquest corredor i analitzar alternatives addicionals de traçat amb l’objectiu de consensuar amb el territori la millor opció constructiva.
 

Plànols de les actuacions previstes en la millora de Comiols. Foto: Territori


Fruit d’aquest treball, el Departament està impulsant la millora de l’eix de Comiols, que s’executarà per fases. Aquesta actuació consisteix en la formació de variants al pas per diversos nuclis de població, l’eixamplament de la carretera i l’eliminació de revolts que, en el pas pel coll de Comiols, comporta la construcció de diversos túnels i viaductes. Ara s'adjudica l’actualització del projecte del tram entre el final de la variant d’Artesa de Segre i Folquer i estan en licitació les obres de la nova variant d'Artesa de Segre, que segons els càlculs de Territori, han de començar aquest estiu.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació