Dimecres, 27 de novembre de 2024

Tremp proposa que Ferrocarrils hi instal·li l'hangar dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur

Pallars Digital 23 de gener de 2014 a les 15:17

 
ACN | L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit, ha proposat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que instal·lí a Tremp el garatge i lloc de reparació i neteja dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur. Orrit ha recordat que Ferrocarrils té unes 4 hectàrees de terreny just a tocar de l'estació de tren de la localitat i ha afegit que l'Ajuntament està disposat a col·laborar urbanísticament perquè aquest hangar de trens es construeixi a la capital del Pallars Jussà.
 
Aquesta col·laboració passaria per l'ampliació del polígon industrial. Orrit ha dit que ''el més lògic'' és que es construeixi a l'inici o al final de la línia però recorda que a Tremp ja disposen d'un terreny. Orrit ha insistit que aquest tema s'ha de començar a planificar per tenir-lo enllestit quan arribin els nous trens que la Generalitat ha comprat i que estaran a disposició a finals del 2015. 
 
Amb la compra de material, Ferrocarrils deixarà de dependre de Renfe, i així operarà directament FGC. Aquesta línia es propietat de la Generalitat de Catalunya i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) però ha de pagar un lloguer a l'empresa estatal Renfe pels trens que hi circulen.
 
Dos nous combois pel 2016
 
FGC va comprar combois propis per poder operar per ella mateixa la línia. Però la línia de la Pobla és d'ample ibèric, i això ha obligat FGC a fabricar-ne de nous. El Govern ha adjudicat a la suïssa Stadler la compra de dos nous trens per la línia de Lleida a la Pobla de Segur per 9,5 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibilitat signarà el proper mes de febrer el contracte d'adjudicació de dos nous trens per a la línia Lleida - la Pobla de Segur, un cop aprovat el pressupost de la Generalitat del 2014.
 
Els dos nous trens tindran aproximadament 50 metres de llarg i una capacitat per a 105 passatgers cada un. Entre d'altres característiques, seran de motor dièsel amb plataformes d'accés fàcil, estaran climatitzats, gaudiran de cobertura WIFI i tindran espais oberts i amplis on podran transportar-se, fins i tot, bicicletes. L'adjudicació s'ha tancat per 9,5 milions d'euros amb un termini d'execució de dos anys: la companyia suïssa els haurà d'entregar a finals del 2015 (la primera unitat al novembre i, la segona, al desembre).
 
La previsió inicial és que els nous trens entrin en funcionament al gener de 2016, coincidint amb un nou model d'explotació i amb la recuperació de freqüències en el trajecte Lleida - la Pobla de Segur. En aquests moments, Ferrocarrils de la Generalitat és qui gestiona la línia, propietat de la Generalitat de Catalunya, però els combois que hi circulen són llogats a RENFE.
 

 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.

Subscriu-t'hi

Etiquetes:
Arxiu