Diumenge, 22 de desembre de 2024
solidaritat

El banc d’ajudes de suport del Pallars Jussà incrementa un 35% els seus usuaris en un any

L’eina de suport que més s’ha deixat en préstec durant el 2021 han estat les cadires de rodes, en especial les autopropulsables

Redacció Tremp | 25 d'abril de 2022 a les 10:32
El servei cedeix temporalment materials de suport a persones que pateixen alguna patologia | CCPJ
El Banc d’ajudes i productes de suport del Pallars Jussà va incrementar un 35% els seus usuaris durant el 2021. Es tracta d'un servei que cedeix temporalment materials de suport a persones que pateixen alguna patologia que limita la seva autonomia. Els usuaris d’aquests materials en préstec són persones que, per exemple, han patit un accident o es recuperen d’una intervenció o bé estan al final de la vida i necessiten temporalment alguna d’aquestes eines de suport evitant haver de comprar-les.

També són usuàries persones que necessitaran aquests materials la resta de la seva vida però que abans de fer la despesa de compra podran provar-les per decidir quines són les més adequades per la seva patologia. Aquest servei compta també amb una terapeuta ocupacional, que analitza la situació de cada pacient i s’encarrega fer un assessorament individualitzat sobre quins materials responen millor a les seves necessitats.


Aquestes consultes, moltes de les quals es fan en el mateix domicili de la persona usuària, tenen en compte no només les necessitats de la persona, sinó també les característiques del seu habitatge. Sense que hi hagi molta diferència numèrica, hi ha més homes que dones que hagin sol·licitat aquest assessorament.

El producte de suport que més s’ha deixat són les cadires de rodes, en especial les autopropulsables, és a dir, aquelles que pot manejar de manera autònoma el mateix usuari, o bé, l’acompanyant. Però el banc també compta amb altres materials com crosses, llits articulats i accessoris de tot tipus per facilitar l’autonomia dels pacients o per donar suport a les famílies en la cura del malalt. Aquest servei està obert al públic de dilluns a divendres al matí i requereix cita prèvia de cara a poder elaborar un bon assessorament a l’usuari.
 


Altres notícies que et poden interessar



Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació