Dimecres, 25 de desembre de 2024
treball

Reclamen millors condicions en l’atenció domiciliària del Pallars Sobirà

L’empresa prestadora del servei a la comarca demana una revisió del contracte signat amb el Consell Comarcal del Pallars Sobirà

Jordi Ubach / Tomàs Garcia Sort | 6 de maig de 2022 a les 12:13
Treballadores de l'empresa a l'exterior de la seu del Consell del Sobirà | Cedida
L'empresa de serveis d'atenció domiciliària del Pallars Sobirà La Mangala ha fet pública la situació laboral de les seves 24 treballadores. En un comunicat, aquesta cooperativa sense ànim de lucre, contractada per l'àrea de benestar del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, ha posat el crit al cel per tal demanar que el contracte amb l'ens supramunicipal sigui revisat.

El motiu, asseguren des de La Mangala, és, per una banda, perquè els preus del contracte van ser els mateixos des de 2014 fins a 2021, malgrat que el conveni entre l'empresa i el consell, afirmen, s'hauria d'haver renovat l'any 2018. Tanmateix, les treballadores lamenten que en el darrer contracte, finalment firmat l'any 2021, el salari percebut és insuficient per tal de cobrir, entre d'altres, les despeses de desplaçament, i tenint en compte la darrera pujada dels preus.


Per la seva banda, en declaracions a Pallars Digital, el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús, ha explicat que ha mantingut una reunió amb les treballadores de l'empresa aquest dimecres per exposar "amb context" com es fa aquesta prestació de serveis i quina és la mecànica.

"Entenem que els preus són molt ajustats, sobretot tenint en compte els desplaçaments en una comarca tan dispersa com la nostra", assegura Isús. En aquest sentit, afirma que el compromís del consell comarcal és "ampliar el contracte programa" amb el Departament de Drets Socials per tal de poder prestar aquest servei amb menys costos de desplaçament.

Així mateix, el president comarcal espera que la renovació d'aquest contracte programa se signi "aviat" per poder donar "una mica més d'oxigen" a les persones que presten el servei. Per altra banda, Isús ha explicat també que la relació entre el Consell Comarcal i La Mangala ha funcionat sense contracte establert fins "fa aproximadament un any".

En aquell moment, assegura, la situació es va solucionar traient a concurs públic aquest servei. La licitació, a la qual s'hi van presentar dues empreses, precisament va ser guanyada per La Mangala. Un concurs, doncs, que segons Isús, ja va fixar un preu/hora i unes condicions, que al mateix temps van ser acceptades per l'empresa.

En conclusió, el president del Sobirà ha assegurat a aquest diari que "valoren molt la feina" que fa La Mangala. "Ens consta que s'està fent molt bé", afirma, "i, per tant, farem tot el que sigui possible perquè es pugui continuar donant el servei sense que això produeixi pèrdues per a la pròpia empresa", declara.


 

Altres notícies que et poden interessar




Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació