El diari
Pallars Digital compleix aquest divendres el seu novè aniversari.
El dilluns 27 de maig de 2013 el diari de les comarques pallareses va començar a fer-se camí en un panorama periodístic més aviat discret al Pallars. Amb recursos limitats, un gran repte al davant i amb grans dosis d’esforç i constància, aquest mitjà ha crescut amb
identitat pròpia, posant com a principis bàsics la
independència en la comunicació, la voluntat d'oferir més mecanismes de
participació a la ciutadania i la cura per la
qualitat i el rigor periodístics.
Des del primer dia, el diari s’ha marcat com a objectiu donar veu a les realitats de les comarques pallareses i esdevenir un element
cohesionador del territori. Un projecte que, per descomptat, no hagués estat possible sense la confiança que dia rere dia ens dipositen els nostres
lectors, així com els nostres
subscriptors, col·laboradors i anunciants.
Nous espais i nous projectes
Coincidint amb el novè aniversari, el diari fa un gran salt qualitatiu amb l’obertura, aquest mateix divendres, d'una
nova redacció a la ciutat de Tremp. Un espai de treball compartit dels nostres periodistes i de la nova agència de comunicació i màrqueting
Pallars Media, però també una nova eina per tal d'apropar encara més el
periodisme i la
comunicació a la ciutadania. A partir d’ara, doncs, ens podreu trobar als baixos del número 6 del
carrer Barcelona de la capital del Pallars Jussà.
Per altra banda, en aquest darrer any la capçalera pallaresa ha volgut fer un altre pas endavant en la cobertura informativa de les nostres comarques. En aquest sentit, el diari ha fet una aposta pel periodisme reposat amb la secció mensual de reportatges
Aixaldes. Una oportunitat per mirar enrere en el temps per tal d'entendre millor l'actualitat que ens envolta. També s'ha potenciat l'espai d'entrevistes, rebatejat com a
Xerrades, on cada mes es dona veu a una personalitat pallaresa de rellevància.
Més de 2.400 visites al dia
Actualment, el diari compta amb unes xifres d'audiència que consoliden el seu lideratge. Segons dades obtingudes a través de
Google Analytics i auditades per
OJD Interactiva, en l’últim any
Pallars Digital ha registrat 890.598 visites, xifra que es tradueix en una mitjana de 2.440 visites al dia.
Pel que fa als usuaris únics, l’últim any -en el període comprès entre el 26 de maig del 2021 i el 25 de maig de 2022- un total de 291.760 persones han consultat el diari. Això significa una mitjana de 24.313 usuaris únics al mes.
Són valors lleugerament més baixos que els registrats els dos anys anteriors -una etapa marcada per l’alt interès informatiu motivat per la
pandèmia-, però superiors als de fa tres anys i anys anteriors. Aquestes xifres d'audiència demostren la incidència i la importància del diari en el dia a dia dels pallaresos.
A aquestes dades hi cal afegir el seguiment que genera el diari a les xarxes socials. Entre
Facebook,
Twitter,
Instagram i
Telegram,
Pallars Digital suma prop de 30.692 seguidors -12.196 a Facebook, 10.400 a Instagram, 7.621 a Twitter i 475 a Telegram- amb una gran influència, on les piulades, els comentaris i les fotos generen una gran interacció entre els usuaris.
Nou anys de consolidació
Pallars Digital és el projecte personal del periodista de Tremp,
Jordi Ubach Llorens, que convençut de la necessitat de crear un mitjà de comunicació que donés veu a les comarques del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, decideix iniciar aquesta aventura el maig de 2013.
Amb poc més d’un any i mig de vida i d'enriquidora experiència,
Pallars Digital emprèn una nova etapa gràcies a l'acord de col·laboració mútua amb
NacióDigital, el diari digital líder en català, que s'interessa pel projecte. Des de llavors, el pas endavant del diari de les comarques pallareses ha estat notori.
Amb l'inici d'aquesta nova aventura amb
NacióDigital, el diari pallarès també experimenta progressius canvis visibles per al lector, com un web totalment renovat, també en versió mòbil, que aporta més possibilitats visuals i consolida la professionalització del mitjà. També és destacable la possibilitat de seguir les notícies de
Pallars Digital a través de l'
aplicació per a telèfons mòbils de NacióDigital.
En els darrers anys el diari ha seguit creixent en nombre de lectors i incorporant novetats en el disseny web, l’últim i encara vigent, l’any 2018. Dos anys abans, el diari de les comarques pallareses presentava una nova imatge de marca amb
la renovació del logotip del diari. L’any 2017, a més,
Pallars Digital començaria a dotar de contingut informatiu a Ràdio Tremp, la nova ràdio de la capital del Pallars Jussà.
El diari va fer un pas més en incorporar, l’any 2020, el periodista
Tomàs Garcia Espot, que va sumar-se a l’equip per reforçar el mitjà davant la voràgine informativa que va generar l’esclat de la pandèmia. Actualment, juntament amb Jordi Ubach Llorens, formen part de l’equip humà del diari de les comarques pallareses.
Campanya d'associats
Un dels projectes més destacats i innovadors de
Pallars Digital neix el mes d'abril de 2016
amb una campanya de subscriptors que té per objectiu convertir el diari en un mitjà econòmicament sostenible gràcies a la fidelització i la col·laboració de tots els seus lectors, que al mateix temps es veuen beneficiats d’un sorteig exclusiu mensual.
A finals de cada mes,
Pallars Digital sorteja un premi entre totes les persones subscrites al diari. La iniciativa va arrencar amb molt èxit i, en sis anys, ja
s'han sortejat nits d'hotel, baixades en ràfting, vols en parapent i en globus, entrades a concerts, sopars per a dues persones o lots de productes pallaresos. Si vols donar suport al diari i encara no ets subscriptor, pots donar-te d’alta en només cinc minuts
seguint aquest enllaç.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi