El passat dijous 2 de juny,
Pallars Actiu va celebrar la 7a edició de la
Trobada Pallaresa, reinventant-ne el format, en una jornada de
networking empresarial acompanyada de diverses ponències i per productors del territori. La nova versió de l’
antic Sopar de Pallaresos va acollir, a la Masia d’Esplugues de Cal Blay, una vuitantena de personalitats del mon empresarial pallarès.
Hi van ser presents autoritats públiques a nivell autonòmic i local així com gerents, directors i altres càrrecs en representació d’empreses,
projectes d’emprenedoria i administracions públiques. En comú, els seus orígens, les seves arrels i l’estima pels Pallars i una voluntat de treballar plegats per a dinamitzar i enfortir el teixit econòmic i cultural del territori.
La jornada pretenia reprendre, després de dos anys, el contacte presencial entre agents del
teixit econòmic i cultural del Pallars per facilitar el contacte i buscar noves oportunitats i sinèrgies entre empreses i atansar les seves ambicions a les administracions públiques, així com donar a conèixer els projectes en que treballa actualment Pallars Actiu.
L’esdeveniment va iniciar amb la presentació de l’acte per part de
Ramon Roca, ex-director del diari
L’Econòmic, que va conduir la jornada. Acte seguit, el president de Pallars Actiu i de
Fundació PIMEC,
Josep González, va donar la benvinguda a totes les persones assistents i a les autoritats i va reflexionar sobre la importància de celebrar jornades com aquesta i de seguir construint un teixit empresarial fort per al Pallars. Va seguir la intervenció de la gerent de Pallars Actiu,
Eva Fiter, amb una presentació dels principals projectes en curs de la societat de foment, així com els nous reptes i objectius per al curs vinent.
Acte seguit es va comptar amb una convidada il·lustre, l'escriptora trempolina
Maria Barbal, qui va realitzar la seva ponència
Una visió literària del Pallars a través de la seva obra i una mirada al present. Barbal va advertir sobre els perills del
despoblament al Pallars, reflexionant sobre el desenvolupament del model econòmic i turístic, tot incidint en que la prioritat han de ser les persones i en el paper que ha de jugar la cultura en el desenvolupament del Pallars. Per acabar les ponències a la Sala Tibidabo de la Masia d’Esplugues, el conductor de l’acte va presentar els projectes dels
cinc productors pallaresos que van exposar els seus productes en stands durant el sopar.
Finalitzades les ponències, els assistents es van dirigir a la Sala Montjuïc, on va tenir lloc l’esdeveniment central de la jornada: el
networking empresarial i el
sopar dempeus a càrrec del restaurant de la Masia de Cal Blay. Tots els assistents, en un agradable ambient de fraternitat i caliu, van poder compartir els seus projectes, ambicions, idees, necessitats i sinèrgies amb la resta, així com degustar i comprar diversos productes pallaresos dels
productors
Oliba Green Beer,
Oli Erm,
Xic’s Cal Borrech,
Formatges de Pallars,
Carrella i
Love Pallars. Els expositors van poder oferir els seus productes
als assistents així com participar en el
networking de cara a futurs projectes i iniciatives.
L’acte va finalitzar a les 23h de la nit amb el compromís de seguir celebrant la Trobada
Pallaresa i no perdre l’esperit de la jornada d’agrupar autoritats, empreses i altres iniciatives i projectes amb una arrel comú: "
l’estima pels Pallars i una voluntat ferma de seguir treballant plegats per a fer-ne un territori millor".
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi