IMPORTANT:
Recomanem llegir les notícies de la secció
Fem-ho fàcil des de l'ordinador
perquè el format s'ajusta a les pautes de Lectura Fàcil.
En cas de fer-ho des del mòbil, cal posar-lo en format horitzontal.
Ha desaparegut una noia de Tremp
Dia 17 de juny de 2022
Ânia, la jove que ha desaparegut Foto: Cedida
El dimecres 15 de juny va desaparèixer l’Ània.
L’Ània és una noia de Tremp que viu a Lleida.
Té 15 anys i mesura 1 metre i 70 centímetres.
Té el cabell negre.
L’Ània va desaparèixer a Lleida després de les classes.
Aquell dia anava vestida amb roba negra.
Els Mossos d’Esquadra l’estan buscant
i demanen que si algú en sap alguna cosa
truqui al telèfon d’emergències 112.
Baixen les falles a la Pobla de Segur
Dia 18 de juny de 2022
Fallaires de la Pobla amb la falla encesa Foto: ACN
El divendres 17 de juny es van baixar les falles
a la Pobla de Segur.
La baixada de falles és una festa tradicional
que se celebra a alguns llocs del Pirineu
a l’època de Sant Joan.
Les falles són unes torxes o troncs encesos
i les baixen els fallaires.
El recorregut de les falles va començar
a l’església de Santa Magdalena fins el poble.
Aquest any el tram de muntanya es va baixar
amb la falla apagada perquè hi ha sequera
i risc d’incendis.
La van encendre a l'arribar al casc antic de la Pobla
i les van deixar a la gran foguera de la plaça de la Pedrera.
Després, els fallaires van anar fins l’església
de la Mare de Déu de Ribera per veure a la verge.
També s’ha limitat la participació a 150 fallaires.
Carla Roset rep el Premi Jove Emprenedor
del Pallars Jussà 2021
Dia 20 de juny de 2022
Carla Roset recollint el primer premi Foto: CCPJ
Carla Roset és una jove emprenedora
que ha creat l’empresa The Handcrafted Factory,
que en anglès significa fàbrica artesanal.
Aquesta empresa fa cosmètics naturals,
per exemple, sabó i tractaments sense ingredients químics.
Carla Roset ha rebut 1500 euros amb el Premi
Jove Emprenedor del Pallars Jussà 2021.
Aquest premi el dona el Consell Comarcal
del Pallars Jussà.
En total es reparteixen 3 premis
que estan valorats en 3000 euros.
El segon premi de 1000 euros l’ha guanyat Andrea Vives.
Ella ha creat el Cau de l’Art, un espai on es troben artistes.
El tercer premi de 500 euros és per Maimuna Camara.
Ella ha creat una empresa que es diu Dinnasiré.
Es dedica a fer roba solidària i responsable.
Això vol dir que una part dels diners que guanya l’empresa
es destinen a persones amb dificultats.
La roba és d’estil tradicional africà.
La majoria dels projectes que s’han presentat
als premis els lideren dones.
El president del Consell Comarcal explica
que els joves emprenedors ajuden a evitar
el despoblament al Pallars Jussà
i promouen la vida al territori.
El Comitè Olímpic Espanyol
no deixa que els Jocs Olímpics d’Hivern del 2030
se celebrin a Catalunya
Dia 20 de juny de 2022
El Comitè Olímpic Espanyol (COE) ha anul·lat la candidatura
per celebrar els Jocs Olímpics d’Hivern l’any 2030
als Pirineus.
Les dos comunitats autònomes que havien d’acollir
les diferents proves dels Jocs Olímpics eren Catalunya
i Aragó.
Durant els dos anys que han estat preparant la candidatura
ha sigut molt difícil que Catalunya i Aragó es posin d’acord.
Javier Lambán, president d’Aragó, es va negar a acceptar les proves
que el Comité Olímpic Espanyol havia plantejat
pel Pirineu Aragonès.
La Generalitat de Catalunya va dir que es presentarien com a candidats
sense Aragó.
Davant d’aquestes desavinences, el Comitè Olímpic Espanyol
ha decidit anul·lar les candidatures per als Jocs Olímpics d’Hivern.
Una tempesta molt forta fa destrosses
a la Pobla i a Tremp
Dia 21 de juny de 2022
Arbre del Parc del Pinell tombat pel vent Foto: Jordi Peró
La tarda del dimarts 21 de juny hi va haver una tempesta
molt forta amb molt vent.
La tempesta va provocar destrosses als municipis de Tremp
i la Pobla de Segur.
A Tremp el vent va arrencar molts arbres del Parc del Pinell.
També va fer destrosses a algun edifici.
Per motius de seguretat l’Ajuntament de Tremp
va tancar l’accés al parc.
A la Pobla de Segur, també van caure alguns arbres
per culpa del vent.
Un arbre va caure a la via del tren i van haver de parar
el servei durant una estona.
AMB EL SUPORT DE:
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi