L'
Agència Catalana de Consum ha atès un total de 817 consultes a l'
Alt Pirineu i Aran durant l'any 2021. Una xifra que suposa un descens de l'11,14% respecte a l'any 2020 (908). Per comarques, l'Alt Urgell és la que acumula amb més reclamacions amb 282, seguida de l'Alta Ribagorça amb 229 i el
Pallars Jussà amb 160.
La principal consulta és sobre
serveis generals de consum (40,2%),
electricitat,
gas, i
aigua (18%) i
telecomunicacions i i
nternet (15,7%). De la totalitat de casos se n'han resolt 107, un 33,75% més que l'any 2020. La majoria de casos resolts per acord de
mediació tenen relació amb telecomunicacions (29%) i electricitat, gas i aigua (27%). El 51,30% de les reclamacions s'han acabat resolent.
El director de l'Agència Catalana del Consum, Francesc
Sutrias, ha explicat en un acte celebrat a
Tremp aquest dijous que el sistema de consum a Catalunya ha notat que l'activitat s'ha recuperat, tant pel que fa a les reclamacions com en el cas de les resolucions. Tot i que la mitjana catalana (61%) està una mica per sobre de la de l'Alt Pirineu i Aran,
els indicadors són bons i han pujat respecte a l'any anterior.
Les actuacions inspectores a la demarcació de Lleida han estat de 646, el 7,76% del total de Catalunya. Aquesta xifra suposa un
increment del 132% respecte a l'any anterior. Pel que fa a les alertes que l'Agència Catalana de Consum ha gestionat són 478: 31% relacionades amb joguines, 24% amb vehicles i motocicletes, 11% amb roba i calçats i 10% amb material elèctric i llums, entre altres.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi