Diversos veïns de la
Vall Fosca porten més dos dies sense servei de
telefonia i Internet per una
avaria de la companyia
Movistar a la zona. Així ho han confirmat a
Pallars Digital fonts de l'Ajuntament de la Torre de Capdella, que expliquen que els problemes a la xarxa van començar al voltant de les sis de la tarde d'aquest divendres.
El consistori pallarès va obrir una
incidència a la companyia, mentre que a les xarxes socials alguns veïns de la vall també feien patent el seu malestar. La resposta de Movistar, però, apuntava que no podrien arreglar-ho fins aquest dilluns.
Mentrestant, i tal com informa l'ajuntament, l'avaria ja ha provocat diversos contraptemps de gran importància. Un d'ells ha tingut lloc al
telefèric d'Estany Gento, on per una banda, els visitants han tingut problemes per accedir-hi ja que tenien les entrades en format digital, mentre que, per l'altra, els mateixos treballadors de la instal·lació no poden validar els
tiquets per manca de cobertura.
Així mateix, aquest dissabte l'avaria també va afectar la cursa de muntanya
La Cabanera, amb sortida i arribada a la Torre de Capdella. Els diferents participants en les dues modalitats -cursa i marxa- no van poder fer ús del
telèfon d'emergència que els havien facilitat, cosa que va provocar que des de l'organització se'ls instés a trucar directament al 112.
L'avaria també va deixar dissabte sense telèfon d'emergències als corredors de La Cabanera. Foto: Joan Llimiñana
Els més afectats, però, són els mateixos veïns del municipi, especialment d'aquells nuclis que van de la
Pobleta de Bellveí en amunt. Fonts de l'ajuntament expliquen que fins i tot els familiars d'una persona gran van haver de pujar expressament, alertats de que la dona no contestés al telèfon.
Davant d'aquesta situació, i tot i que la companyia ha informat que l'avaria s'ha resolt en alguns nuclis com
Aguiró -fet desmentit pel mateix ajuntament- el consistori ha decidit contactar amb l'
Agència Catalana de Consum per presentar una
denúncia contra la companyia. Aquesta no és la primera avaria de Movistar que els veïns del Pallars ha sofert enguany. A finals de juny,
veïns i empreses d'Espot van estar quatre dies incomunicats per una incidència semblant.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi