El
Talarn Music Experience ha tancat aquest diumenge la seva 6ª edició amb el concert d'un
Albert Pla que va fer vibrar el nombrós públic congregat a l'espai natural musical
Lo Quiosc. La pregunta que planava sobre la gent després del concert del cantautor, que presentava el seu nou espectacle,
¿Os acordáis?, era "com una sola persona ha pogut general tal atmosfera en un festival?".
I és que l'estil d'Albert Pla no deixa indiferent ningú, i molt menys al públic del Talarn Music Experience, ja fossin petits com grans, amb qui el cantant va voler compartir les seves reflexions iròniques sobre l'impacte de la crisi del coronavirus a escala mundial. Els seus més de 25 anys de carrera no li pesen, almenys en les ganes de fer gaudir, riure i pensar als espectadors i de transmetre'ls la seva energia tan característica.
El que tampoc ha deixat indiferent ningú és aquesta nova edició del Talarn Music Experience. Després de dos anys marcats inevitablement per la pandèmia, el festival ha tornat, i ho ha fet per la porta gran. En primer lloc, i evidentment, amb les propostes musicals d'aquests tres dies, però també amb els diferents concerts programats durant els darrers mesos, comptant amb referents i nous talents del panorama artístic.
L'edició d'estiu del festival va donar el tret de sortida amb una multitudinària actuació d'un dels grups del moment, els
Stay Homas, que
van "desconfinar" i fer vibrar com mai les 900 persones congregades a Lo Quiosc. Qui va prendre el relleu del popular grup català va ser la jove barcelonina
Suu, que presentava el seu nou disc
Karaoke, i que va mantenir el bon ambient i les ganes de música juntament amb el col·lectiu indie
Habla de mí en presente. Dues nits de concerts, a més, que es van allargar gràcies a
Ley DJ.
L'aposta gastronòmica i d'espai també ha sigut un dels èxits d'aquesta sisena edició del festival. Foto: Jordi Uriach
La música, però, no ha estat l'única peça clau de l'èxit del Talarn Music Experience. En primer lloc, aposta per l'
espai dels concerts, estrenat l'any passat i molt més ample, ha permès als espectadors poder gaudir d'una
gran i còmoda experiència, especialment davant d'aquests dies d'altes temperatures. L'altre èxit és l'
aposta gastronòmica, no només per la qualitat a que ens té acostumats la carta de Lo Quiosc, sinó també pels diferents
foodtrucks presents al festival.
Una seixantena de concerts en cinc anys
A banda de l'edició d’estiu, el festival programa concerts mensuals amb el cicle
Els Acústics del TME. Lo Quiosc, doncs, segueix apostant per oferir una
programació estable de concerts durant tot l’any. Al llarg dels darrers cinc anys, el Talarn Music Experience ha programat uns 60 concerts on hi han passat unes 6.000 persones.
Aquestes xifres consoliden el festival com una de les propostes culturals més atractives del territori i manifesten el compromís dels seus organitzadors, amb
Ramon Mitjana al capdavant, per seguir apostant per la
música en directe i de qualitat al Pallars, reivindicant alhora la
descentralització de l’oferta de festivals i concerts del territori català. El diari
Pallars Digital és, un any més, el mitjà oficial del festival.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi