La
variant de l'N-260 a la Pobla de Segur tindrà 1.954 metres de longitud i un pressupost aproximat de
52,7 milions d'euros, IVA inclòs. Així ho ha anunciat el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, que ja
ha aprovat el projecte de manera provisional i en els pròxims dies el traurà a informació pública.
La variant està prevista que comenci a la rotonda de l'
Eix Pirinenc i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, passat el qual es tornarà a connectar amb l'actual N-260. El traçat inclou un
viaducte de 122 metres sobre el riu Flamisell, un
túnel de 915 metres al nord del municipi (805 excavats i 110 de fals túnel) i un altre viaducte de 128 metres.
En groc, el traçat de la variant projectada per l'executiu espanyol Foto: Govern espanyol
El túnel, a més, compta també amb una
galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 metres de longitud. Per garantir la permeabilitat transversal del traçat es construirà un
pas inferior i un altre superior, en aquest cas una passarel·la de vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. El projecte també preveu reordenar els accessos existents.
Des del Ministeri de Transports justifiquen la construcció de la variant
davant la previsió de l'increment del trànsit a la via, després que ja s'hagin condicionat els trams que conflueixen al municipi en direcció
Senterada, Sort i Tremp per la carretera C-247. Consideren que l'increment del trànsit empitjoraria les condicions de circulació, que ja de per si són "insuficients", i contribuiria a incrementar el risc d'accidents.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi