IMPORTANT:
Recomanem llegir les notícies de la secció
Fem-ho fàcil des de l'ordinador
perquè el format s'ajusta a les pautes de Lectura Fàcil.
En cas de fer-ho des del mòbil, cal posar-lo en format horitzontal.
Denunciades varies persones per acampar
al Parc Nacional d’Aigüestortes
Dia 27 d'agost de 2022
Persones acampades amb l’agent rural. Foto: Agents Rurals
Els Agents Rurals han denunciat a vàries persones
per acampar dins el Parc Nacional d’Aigüestortes.
El Parc Nacional és un espai protegit.
Per això, l’any 2003 es va prohibir dormir
fora dels refugis del parc.
Una de les persones, a més d’acampar,
també va cuinar amb un fogonet de gas
i va fer volar un dron.
No tenia l’autorització per fer foc ni utilitzar el dron.
Un dron és un aparell aeri que es controla
a través d’un comandament.
Normalment els turistes l’utilitzen per fer fotos
i vídeos des de l’aire.
La línia de la Pobla a Lleida
aconsegueix un tren nou
Dia 27 d'agost de 2022
Persones acampades amb l’agent rural. Foto: FGC
El dissabte 27 d’agost va començar a funcionar
un nou tren a la línia que va des de la Pobla
fins a Lleida.
Aquest tren substituirà els altres 2 trens
quan tinguin alguna averia.
Ha passat totes les proves tècniques
i té tots els permisos per circular.
El model del nou tren és el mateix que els altres.
Fa 41 metres de llarg i hi caben 201 persones.
Per dins és lluminós perquè té finestres grans.
Les plataformes per pujar al tren són amples
i està adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.
També disposa d’una zona per cotxets,
bicicletes i cadires de rodes.
El nou tren té sistemes de climatització
que permeten mantenir el tren a la temperatura desitjada.
També té aparells per informar als viatgers
i endolls per carregar les bateries dels mòbils i tauletes.
El supermercat Esclat tancarà 9 mesos per obres
Dia 30 d'agost de 2022
Supermercat Esclat. Foto: Bonpreu Esclat
El dia 11 de setembre, l’Esclat tancarà
i començarà les obres per ampliar el supermercat.
Aquestes obres duraran 9 mesos.
El supermercat ampliarà la superfície
cap a la zona d’aparcament vell.
Es vendrà més varietat de productes.
Amb les obres es milloraran els aïllaments de les parets
i els sistemes de climatització seran més sostenibles.
Un sistema de climatització permet mantenir
la temperatura desitjada a tot el supermercat.
Mentre durin les obres, les persones treballadores
tindran dret a l’atur.
Es coneixen els 6 projectes guanyadors
del Matchfunding Arrela’t a l’Alt Pirineu.
Dia 30 d'agost de 2022
Trobada de l’edició 1 d’Arrela’t. Foto: Arrela't
Matchfunding Arrela’t és una iniciativa
per donar suport a persones emprenedores
del Alt Pirineu i Aran.
Aquestes persones presenten nous projectes
relacionats amb el territori.
Aquest any, es va celebrar l’edició 2 de l’Arrela’t.
Es van presentar 14 projectes
i un jurat en va escollir 6 de guanyadors.
Els projectes guanyadors treballaran 2 mesos
amb la Fundació Goteo.
Pensaran com aconseguir diners pel projecte.
A més, cada projecte comptarà amb 4000 euros
de fons públics.
Els projectes guanyadors son:
· Cultivar bolets per conrear futur a la comarca
de l’Alt Urgell
Es tracta d’un projecte que pretén cultivar fongs
gràcies a l’energia del sol i a l’aigua de la font Bordonera.
· Espai d’encontre comunitari Copsant
al Pallars Sobirà
És un projecte per rehabilitar el paller de Casa Cossant
perquè es converteixi es un espai per compartir
activitats, tallers i altres projectes.
· Huma Slow Broths a l’Alta Ribagorça
L’objectiu és fer brous hiperproteics de forma artesanal
a partir d’ossos de vedella i pollastre.
Un brou hiperproteic és un brou fet amb aliments
que contenen proteïna, com ara la carn i els ous.
· El refugi de la Feixa a la Cerdanya
Es tracta d’un pla per fer més sostenible
aquest espai.
· Consolidació de la xarxa de senders
per a la pràctica de BTT al Pallars Jussà
Projecte per convertir la Conca de Tremp
en una zona coneguda per recórrer senders
amb bicicleta o caminant.
· Husta Skis a la Vall d’Aran.
Un projecte per fabricar i vendre esquís
de bona qualitat fets a mà.
Un ramader denuncia un possible atac d’os
Dia 30 d'agost de 2022
El port de Salau. Foto: Salvem Salau
Un ramader d’Isil, al Pallars Sobirà, ha denunciat
l’atac d’un os a una euga de 6 anys.
L’euga pasturava amb el seu poltre
i 13 cavalls més al port de Salau.
El port de Salau connecta el Pallars Sobirà
amb Coserans, una regió de França.
AMB EL SUPORT DE:
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi