Diumenge, 22 de desembre de 2024
Jocs d'hivern

«Stop JJOO» qualifica de «greu estafa pública» el cost de l’anunci a favor dels Jocs d’Hivern

La plataforma reclama al Govern que faci públics tots els recursos invertits en la candidatura olímpica del 2030 al Pirineu

Redacció Pallars | 7 de setembre de 2022 a les 09:47
Imatge de l'anunci de la candidatura olímpica | Govern
La plataforma Stop JJOO ha qualificat de "gran estafa pública" el cost de la campanya publicitària de la Generalitat per a la candidatura Jocs Olímpics d’Hivern del Pirineu. Després de que es fes pública la quanitat invertida -329.000 euros en total-, l'entitat l'ha qualificat de "desorbitada", tenint en compte el "context d'emergència social, econòmica i climàtica", i només per crear, afirmen, "un ambient social a favors dels Jocs".

"Tot plegat, declaren, en pre-context d'una campanya, suposadament neutral, que havia de precedir a una consulta popular on la gent s'havia de poder expressar lliurement". En aquest sentit, critiquen que la votació va caure pel camí, "però que els diners públics destinats a la publiciat no". 


Així mateix, posen de manifest que "aquesta millonada" s’hagués pogut invertir en millorar i augmentar els serveis públics, infraestructures i en una aposta decidida per a diversificar l’economia territorial de les comarques pirinenques. En contrapartida, acusen al Govern de "seguir promovent el monocultiu turístic de la neu, que només s’aguanta amb injecció de diners públics".

Stop JJOO alerta que aquesta xifra només és "la punta de l’iceberg", tot afirmant que encara hi ha moltes partides destinades a la candidatura de les que no s’ha fet pública la quantitat gastada, i reclamen al Govern que "es deixin de malbaratar diners públics en un projecte que ja està enterrat".

A més, recorden que al mes de juny, la plataforma va presentar una denúncia al Síndic de Greuges de Catalunya, a l’Oficina Antifrau i al Consell de l’Audiovisual de Catalunya. Aquest últim, de fet, va iniciar actuacions per determinar si les emissions de l’anunci publicitari a través dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), així com la difusió per diverses publicacions en paper, s’ajusten al marc normatiu.

 

Altres notícies que et poden interessar



  

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació