La Junta General del
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va aprovar el passat divendres el
pressupost per a l'any 2023. A més de tractar sobre el pla d'actuacions previst per a la propera anualitat, es va valorar de manera molt satisfactòria el balanç provisional del sector turístic de la demarcació de Lleida durant la
campanya d'estiu, com també el bon comportament que ha tingut durant tot aquest any amb
xifres rècord en viatgers i pernoctacions, que han permès recuperar l'activitat del sector d'abans de la pandèmia.
El Patronat destinarà l'any 2023
més d'1,2 milions d'euros del seu pressupost a ajuts per a
actuacions de promoció turística adreçats a
ajuntaments, consells comarcals i diferents associacions i entitats turístiques que treballen pel territori. Per altra banda, el pressupost total de l'entitat per a l'any vinent serà de
5,36 milions d'euros, una xifra molt similar a la d'aquest any 2022, que ha estat de 5,35 milions.
En concret, els comptes destinaran l'any que be un total de
600.000 euros a ajuts a ajuntaments per a la promoció i per a la redacció de plans de promoció turística. També es destinaran altres
230.000 euros als consells comarcals per a accions promocionals del territori. Al programa Pirineus, per exemple, s'hi destinen 138.000 euros més i per a accions conjuntes amb l'Agència Catalana de Turisme, 75.000.
Per altra banda, les entitats empresarials com ara la
Federació d'Hostaleria de Lleida, la
Federació de Càmpings Terres de Lleida, la Federació de Cases de Turisme Rural, la Ruta del Vi de Lleida i el consell regulador de la
DO Costers del Segre, el conveni amb FGC pel
Tren dels Llacs i la
mancomunitat d'estacions d'esquí de muntanya rebran conjuntament 214.500 euros. Així mateox, el pressupost de l'any 2023 també destina 60.000 euros al
Pla de Turisme Sostenible i altres 30.000 euros a la Càtedra de Turisme i Interior de la UDL. Amb el nou pressupost es reserva 1.182.800 euros per a les campanyes publicitàries del Patronat.
Nou Pla d'accions 2023
Respecte al pla d'actuacions per al 2023, el Patronat prioritza les accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de
proximitat, donant preferència al públic familiar multigeneracional, com també al segment sènior, parelles que viatgen sense fills i els que cerquen experiències singulars amb els
productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia, moturisme, ornitologia, pesca i turisme esportiu.
Dins del mercat estatal el Pla d'accions prioritza l'àmbit de les actuacions a
Catalunya, en segon lloc a la comunitat de
Madrid, el
País Basc, la
Comunitat Valenciana i
Balears i la resta de mercats. Pel que fa als internacionals, es donarà preferència a
França com a primer mercat internacional, seguit del
Benelux,
Alemanya i el
Regne Unit, entre d'altres.
A més, de cara a l'any vinent el Patronat manté la seva aposta per una gestió del turisme més sostenible que beneficiï no només el visitant i el turista, sinó també l'economia i el desenvolupament local, i es continua apostant pels quatre eixos marc del Pla Estratègic:
excel·lència, responsabilitat, innovació i ecologia.
En aquest sentit, el Patronat de Turisme seguirà oferint la plataforma digital al sector turístic lleidatà amb l'objectiu que les empreses i entitats obtinguin el reconeixement de la certificació
Biosphere Sustainable Lifestyle. Fins ara, 15 empreses i entitats turístiques de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida han obtingut aquest certificat, mitjançant la plataforma de l'
Instituto de Turismo Responsable (ITR).
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi