La senadora de
Junts per Catalunya, la pallaresa
Mayte Rivero, i el diputat
Jordi Fàbrega, han presentat dues mocions, al
Senat i al
Parlament de Catalunya, en les quals insten el govern espanyol al
traspàs integral de la titularitat dels trams catalans de les carreteres N-230 i N-260, així com el finançament necessari per dur a terme les millores de mobilitat i seguretat de tot el traçat.
En les mocions, Rivero i Fàbrega denuncien que en els darrers 40 anys aquestes dues vies que connecten el Pirineu català i que són titularitat de l'Estat
"pateixen un dèficit d'inversions crònic per part de l'Estat espanyol, des de mesures en matèria de seguretat viària com en manteniment i construcció de túnels i altres obres per millorar-ne la mobilitat".
Tots dos reivindiquen la necessitat de mantenir aquestes infraestructures cabdals pel territori pirinenc i denuncien que la manca d'inversions en aquest sentit suposa un
dèficit de comunicacions per les persones que hi viuen i redueix significativament la generació d'oportunitats econòmiques i empresarials, la captació d'inversions, la qualitat de vida dels habitants i el desenvolupament de projectes conjunts entre les valls pirinenques.
Així, Rivero i Fàbrega expliquen que
"és fonamental pel futur del Pirineu i els seus ciutadans l'adequació d'aquestes infraestructures per disposar de les millors condicions possibles, i això només és possible amb una
inversió real i amb una gestió directa".
Les mocions denuncien que actualment, la connectivitat per carretera a l'Alt Pirineu a través de la carretera N-260
requereix una mitjana de tres hores per dur a terme el traçat de 165 quilòmetres que separen els municipis de Puigcerdà i el Pont de Suert, i que és una situació que es repeteix de la mateixa manera amb la carretera N-230. Així, Rivero i Fàbrega denuncien el mal estat de les vies, en què
"els traçats, en conjunt, són lents, perillosos i no sempre accessibles davant les inclemències del temps".
Un exemple d'aquesta necessitat que s'exposa en les mocions és la reivindicació de ciutadans i administracions del territori per la
rotonda de Montferrer, en el tram de l'N-260 entre Montferrer i Castellciutat, a l'Alt Urgell, per reduir la
sinistralitat a la via, o els reivindicats túnels al Port del Cantó i al Coll de Perves.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi