Dijous, 21 de novembre de 2024
tren de la pobla

El tren de la Pobla supera en un 10% la demanda d'abans de la pandèmia

La línia ha registrat 278.000 viatges durant el 2022, un 34% més que l'any anterior

Pallars Digital La Pobla de Segur | 17 de gener de 2023 a les 12:09
La de la Pobla-Lleida és la línia d'FGC que millor s'ha recuperat de la pandèmia | ACN
El tren de la Pobla de Segur ha recuperat durant el 2022 més d'un 110% de la demanda prepandèmia. Les dades fetes públiques confirmen la tendència més que accentuada de creixement, sent la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que millor s'ha recuperat de l'impacte de la Covid-19. En total, durant l'any passat va registrar gairebé 278.000 viatges, augmentant en un 34% la demanda de 2021.

L'any 2019, abans de la pandèmia, la xifra de viatgers va ser de 251.483, i l'any següent, la Covid-19 va provocar una davallada important, arribant fins als 104.697, Mentrestant, al 2021 es va viure una important recuperació, amb 207.377 viatges.

El president d'FGC, Toni Segarra, ha valorat positivament aquestes xifres, afirmant que "ja hem recuperat el 90% de la demanda del 2019, abans de la pandèmia, i això és positiu perquè demostra que les persones usuàries han recuperat l'hàbit de moure's amb tren i, per tant, desplaçar-se d'una manera sostenible".
 
Així i tot, Segarra apunta que la pandèmia "ha provocat canvis d'hàbits, sobretot amb el teletreball, que han vingut per quedar-se". "Davant d'això, afirma, hem de ser capaços d'atreure més demanda, arribar a nous usuaris i oferir una alternativa potent i atractiva per a tot tipus d'usuaris".

Per altra banda, els principals indicadors de qualitat del servei de Ferrocarrils han assolit, un any més, uns valors mol elevats i han superat en alguns casos les fites assolides els darrers anys. L'índex de Puntualitat s'ha situat en el 98,94% en el conjunt de Línies Metropolitanes i a la línia Lleida-La Pobla s'ha assolit una puntualitat del 99,41%. D'aquesta manera, la puntualitat de Ferrocarrils continua mantenint-se per sobre del 98%.

L'Índex de Control de Qualitat, indicador que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat, ha sigut del 98,1% a Barcelona-Vallès, del 98,6% a Llobregat-Anoia i del 99,6% a Lleida-La Pobla. De fet, els últims 10 anys aquest índex de compliment del servei s'ha situat sempre per sobre del 97% a totes les línies.
 
Pel que fa a l'Índex de Satisfacció, les persones usuàries puntuen amb un 77 sobre 100 la qualitat del servei ofert per la companyia a les Línies Metropolitanes, sent aquesta la valoració la més alta dels últims anys i assolint el seu rècord històric. Aquest indicador permet conèixer la percepció que tenen les persones que viatgen amb FGC sobre diferents aspectes de la prestació del servei ferroviari.

Es mesura mitjançant unes 1.100 enquestes directes als usuaris i usuàries en base a 27 valors. A la línia Lleida-La Pobla la satisfacció dels usuaris se situa en els 79 punts. Entre els aspectes més ben valorats a les tres línies continua destacant la puntualitat dels trens de Ferrocarrils, juntament amb l'accessibilitat i la neteja tant a trens com a estacions i la sensació de seguretat, tots ells valorats amb un notable.


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació