El
PSC ha registrat aquest dilluns al
Parlament de Catalunya una proposta de resolució on demana al Govern que executi la totalitat de la
millora de la circumval·lació de la Terreta. En concret, els socialistes han instat l'executiu a què en sis mesos s'actualitzin les fases 2 i 3 de les obres, i aquestes siguin una realitat l'any 2024.
La diputada del PSC, la pallaresa
Sílvia Romero, ha explicat que "aquesta via, en el terme municipal de Tremp, connecta els diferents nuclis habitats de la Terreta i té una longitud de
més de 31 quilòmetres". "Una via, afirma, que o només connecta els principals nuclis de població de la zona sinó que també permet l’accés dels veïns i veïnes a l’
Aragó i al propi municipi de
Tremp, el més gran de Catalunya amb 303 quilòmetres quadrats i 30 nuclis de població".
En aquest sentit, Romero ha recordat que "el projecte de millora de la circumval·lació de la Terreta es va iniciar el
2009, amb els estudis corresponents. Tot seguit, el 2011, se’n va executar la primera fase de les obres; quedant aturades després", i ha afegit que "en territoris com el Pirineu i comarques tant extenses com el Pallars Jussà, comptar amb vies de comunicació dignes i segures és una qüestió principal per evitar l’
empobriment i el
despoblament i fer possible la mobilitat".
Reunió dels veïns amb el delegat del Govern a l'Alt Pirineu
D'altra banda
, dimarts passat
els membres de la
recentment creada Plataforma per una Terreta digna es va reunir amb el delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, el pallarès
Josep Castells, i amb l'alcaldessa de Tremp,
Maria Pilar Cases. Durant la trobada, els dos representants es van comprometre a concretar una reunió a la Terreta amb un membre de govern català per tal d'abordar el problema.
A més, Josep Castells es va mostrar favorable a recuperar el projecte de carretera de circumval·lació i actualitzar-lo, ja que es troba
desfasat. Tanmateix, es va constatar que ja no hi ha temps per incloure una esmena concreta sobre les obres de la carretera als
pressupostos de la Generalitat, però sí que es podria aconseguir finançament de
partides genèriques, com per exemple les de "manteniment de carreteres".
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi