El conseller de Territori,
Juli Fernàndez ha anunciat aquest divendres que el
Govern licitarà les obres de la següent fase del condicionament de l'
eix de Comiols aquest proper estiu per un import de 14 milions d'euros. En concret, impulsarà l'obra d'un
tram de 5 quilòmetres que donarà continuïtat a la
variant d'Artesa de Segre -que
ha entrat en funcionament aquest mateix divendres- fins a
Vall-llebrera. L'obra consistirà en l'eixamplament de la carretera i la millora del seu traçat per a millorar-ne la funcionalitat i la seguretat.
Fernàndez ho ha exposat a
Tremp a representants dels consells comarcals de la Noguera, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i a alcaldes i alcaldesses d'aquest àmbit, i ha detallat l'estat i la
programació de les pròximes actuacions a l'eix de Comiols. Així, ha explicat que, a més, del projecte del tram entre Artesa de Segre i Vall-llebrera, el departament també està redactant el corresponent a la
fase entre Vall-llebrera i Folquer, de
9 quilòmetres de longitud. La previsió, en aquest cas, és que no es licitin les obres fins el segon semestre de 2024.
Malgrat els
retards en l'execució de la millora de Comiols -quan es va presentar el projecte a Tremp, a l'agost del 2020,
es preveia tenir acabada la totalitat de l'obra l'any 2025-, el conseller de Territori ha refermat "el
compromís del Govern amb els ciutadans i les ciutadanes del Pallars Jussà, del Pallars Sobirà i de la Noguera, amb la millora de Comiols perquè hi hagi una millor interconnexió entre aquestes comarques i també amb la millora de l'accessibilitat cap al Pirineu". D'aquesta manera, ha remarcat Fernàndez, aquesta actuació "és una
millora en clau comarcal, local i també nacional".
El condicionament de l'Eix de Comiols consisteix principalment en l'
eixamplament de les carreteres L-512 i C-1412b i la
suavització de revolts, alhora que la construcció de
petites variants de traçat, modificacions al voltant dels nuclis del Pont d'Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, i diverses estructures. L'obra permetrà configurar una carretera de 9 metres d'amplada, amb un carril per sentit de 3,5 metres d'amplada cadascun i vorals d'un metre.
El tram Folquer-Isona, en redacció
En paral·lel, Fernàndez ha explicat que el projecte de condicionament del
tram entre Folquer i Isona i Conca Dellà, que abasta 13 quilòmetres de longitud, es troba actualment en fase de redacció per part del
Departament de Territori. En aquest àmbit, es preveu la construcció de
túnels i
estructures per a millorar les condicions de traçat i seguretat de la carretera, amb un pressupost estimat de 129 milions d'euros.
L'Eix de Comiols té actualment
54 quilòmetres i presenta un
traçat força sinuós, que arriba en algun punt fins a una altitud de
1.100 metres. Per tal de potenciar les comunicacions intercomarcals i afavorir l'accessibilitat al Pirineu, el Govern està impulsant la millora de l'eix de Comiols, que s'executarà per fases i una inversió estimada en 180 milions d'euros.
La variant d'Artesa, en marxa
Aquest divendres, Territori ha posat en servei la variant d'Artesa de Segre, el primer tram del condicionament de l'Eix de Comiols. La nova variant
evita el trànsit de pas per l'interior del nucli urbà i permet millorar la mobilitat i la seguretat en aquest àmbit. L'obra ha comportat una inversió de prop de
5,7 milions d'euros. Addicionalment, s'ha asfaltat un tram de 2 quilòmetres de l'L-512 en direcció al Pont d'Alentorn, amb un pressupost de
300.000 euros.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi