L'
Ajuntament de la Torre de Capdella ha acollit aquest dilluns la presentació del nou
Pla de Turisme. El document, redactat per la consultoria
DECABA Turisme i Desenvolupament Local, fa una radiografia de l'estat actual d'aquesta activitat essencial al municipi, i també defineix les línies estratègiques a seguir entre el 2023 i el 2027.
Tal com explica a
Pallars Digital la regidora
Neus Burgués, actualment l'activitat turística a la Vall Fosca es concentra en els
tres mesos d'estiu, especialment a l'agost. Un fet que provoca que durant la resta de l'any "estiguem buits", afirma. En aquest sentit, assenyala Burgués, la principal proposta recollida al pla és la
desestacionalització del turisme a la zona, oferint noves propostes pels altres mesos de l'any i posant èmfasi en les destinades a
famílies amb nens petits.
Al pla s’inclouen cinc línies estratègiques:
competitivitat i innovació,
consolidació i creació d’oferta turística,
infraestructures turístiques,
digitalització i promoció (
smart destination) i
governança i capacitació comercial. Dins d’aquestes línies s’inclouen un total de
12 projectes com l’adaptació dels
camins a usos compartits amb la creació, per exemple, d’una
xarxa d’itineraris de BTT.
També recull l'aposta per la
mobilitat sostenible amb la creació d’
espais d’autocaravanes, sistemes de cotxes compartits, o bé la
investigació i el
turisme científic, línia que es treballa amb el
Museu Hidroelèctric de Capdella. D'altra banda, preveu la reformulació i adaptació dels equipaments turístics, on es tracten actuacions concretes com la reformulació del
telefèric, la creació d’una
zona d’enduro o el
carrilet; la creació de productes turístics i esdeveniments; la rehabilitació de patrimoni cultural, com l’
Hospital de Cartró o Casa Matter, la futura
Casa del Parc Nacional. Finalment, el pla també inclou l’aposta per la
digitalització amb accions com el redisseny de la web turística, o la capacitació i la formació de l’empresariat.
Segons l’alcalde,
Josep Maria Dalmau "l’elaboració del Pla de Turisme es va encarregar perquè l’equip de govern va creure que calia treballar de manera organitzada el potencial turístic, i per això calia saber quins són els
punts forts i punts dèbils de la Vall, i conèixer les tendències en turisme”. Dalmau destaca també que “
és necessari un full de ruta i estar preparats per les oportunitats que ens donen les subvencions, i tirar endavant projectes que estiguin previstos i treballats al pla de Turisme.”
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi