El diari
Pallars Digital compleix aquest dissabte el seu
10è aniversari.
El dilluns 27 de maig de 2013 el diari de les comarques pallareses va començar a fer-se camí en un panorama periodístic més aviat discret al Pallars. Amb recursos limitats, un gran repte al davant i amb grans dosis d’esforç i constància, aquest mitjà ha crescut amb
identitat pròpia, posant com a principis bàsics la
independència en la comunicació, la voluntat d'oferir més mecanismes de
participació a la ciutadania i la cura per la
qualitat i el rigor periodístics.
Des del primer dia, el diari s’ha marcat com a objectiu donar veu a les realitats de les comarques pallareses i esdevenir un element
cohesionador del territori. Un projecte que, per descomptat, no hagués estat possible sense la confiança que dia rere dia ens dipositen els nostres
lectors, així com els nostres
subscriptors, col·laboradors i anunciants.
Amb els seus 10 anys de vida,
Pallars Digital és ja la tercera publicació periòdica més longeva de la història del Pallars, per darrera de la revista
Lo Raier (1982-2007), que va estar activa durant 25 anys, i del setmanari
El Conqués (1912-1923), que es va publicar durant 11 anys.
Per celebrar-ho, el diari ha organitzat una
festa d'aniversari a la
Fàbrica Ctretze de la Pobla de Segur, que comptarà amb la música de la valenciana
JazzWoman,
guanyadora del Premi Enderrock 2023 per votació popular al millor disc de música urbana per Atlantis, el seu darrer treball discogràfic. L'esdeveniment, amb
entrada gratuïta, tindrà lloc a partir de les
19h de la tarda, i els assistents podran sopar al mateix recinte.
Prop de 3.000 visites al dia
Actualment, el diari compta amb unes xifres d'audiència que consoliden el seu lideratge. Segons dades obtingudes a través de
Google Analytics i
auditades per OJD Interactiva, en l’últim any
Pallars Digital ha registrat
1.074.672 visites, xifra que es tradueix en una mitjana de 2.944 visites al dia, un 20% més respecte l'any anterior.
Pel que fa als usuaris únics, l’últim any -en el període comprès entre el 26 de maig del 2022 i el 25 de maig de 2023- un total de
372.497 persones han consultat el diari, superant els
40.000 usuaris únics mensuals de mitjana, un augment del 27% respecte un any enrere. Aquestes xifres d'audiència demostren la incidència i la importància del diari en el dia a dia dels pallaresos.
A aquestes dades hi cal afegir el seguiment que genera el diari a les xarxes socials. Entre
Facebook,
Twitter,
Instagram i
Telegram,
Pallars Digital compta amb uns 32.000 seguidors -més de 12.000 a Facebook, 11.600 a Instagram, 8.028 a Twitter i 514 a Telegram- amb una gran influència, on les piulades, els comentaris i les fotos generen una gran
interacció entre els usuaris.
10 anys de consolidació
Pallars Digital és el projecte personal del periodista de Tremp
Jordi Ubach Llorens, que convençut de la necessitat de crear un mitjà de comunicació que donés veu a les comarques del
Pallars Jussà i el
Pallars Sobirà, decideix iniciar aquesta aventura l'any 2013.
Amb poc més d’un any i mig de vida i d'enriquidora experiència,
Pallars Digital emprèn una nova etapa gràcies a l'acord de col·laboració mútua amb
Nació Digital, el diari digital líder en català, que s'interessa pel projecte. Des de llavors, el pas endavant del diari de les comarques pallareses ha estat notori.
Amb l'inici d'aquesta nova aventura amb
Nació Digital, el diari pallarès també experimenta progressius canvis visibles per al lector, com un web totalment renovat, també en versió mòbil, que aporta més possibilitats visuals i consolida la professionalització del mitjà. També és destacable la possibilitat de seguir les notícies de
Pallars Digital a través de l'
aplicació per a telèfons mòbils de Nació Digital.
En els darrers anys el diari ha seguit creixent en nombre de lectors i incorporant
novetats en el format i el disseny web,
l’últim i encara vigent, a finals del 2022. L'any 2016, el diari de les comarques pallareses presentava una
nova imatge de marca amb
la renovació del logotip del diari. L’any 2017, a més,
Pallars Digital començaria a dotar de contingut informatiu a Ràdio Tremp, la nova ràdio de la capital del Pallars Jussà.
El diari va fer un pas més en incorporar, l’any 2020, el periodista
Tomàs Garcia Espot, que va sumar-se a l’equip per reforçar el mitjà davant la voràgine informativa que va generar l’esclat de la pandèmia. Actualment, juntament amb Jordi Ubach Llorens, formen part de l’equip humà del diari de les comarques pallareses.
Pallars Digital es troba en fase de creixement, apostant per ampliar continguts i serveis, i posant el focus en els nous formats, com ha estat el cas, aquest 2022, de
la posada en marxa de La newsletter del Pallars. Entre els nous reptes, el diari preveu organitzar la primera
Trobada de Subscriptors, amb la intenció d'establir-la amb periodicitat anual, així com impulsar un
Consell Assessor format per persones influents i expertes en diverses qüestions.
Campanya de subscriptors
Un dels projectes més destacats i innovadors de
Pallars Digital neix el mes d'abril de 2016
amb una campanya de subscriptors que té per objectiu convertir el diari en un mitjà econòmicament sostenible gràcies a la
fidelització i la
col·laboració de tots els seus lectors, que al mateix temps es veuen beneficiats d’un sorteig exclusiu mensual i d'altres avantatges. Si vols donar suport al diari i encara no ets subscriptor, pots donar-te d’alta en només cinc minuts
seguint aquest enllaç o clicant al botó de sota.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi