Bona part dels veïns de
Senterada porten des del passat dia 5 de juny sense
telefonia fixa de
Movistar. Són ja vuit dies, doncs, sense un
servei bàsic, que ha deixat particulars i negocis en una situació de "
deixadesa" i "
inacció", tal com denuncien alguns dels afectats a
Pallars Digital, que reclamen una solució a la companyia. L'avaria també perjudica els
negocis del poble, que no poden atendre els seus clients per via telefònica des de fa més d'una setmana.
Un dels perjudicats és l'
Ajuntament de Senterada. Segons ha explicat a aquest diari l'alcalde,
Antoni Toló, el consistori ha demanat
explicacions a la companyia telefònica en fins a tres ocasions, sense obtenir resposta. "No podem fer ni rebre trucades, i això fa que
no puguem atendre les incidències o emergències que ens puguin sorgir", ha lamentat Toló, que explica que sí que disposen de servei d'Internet.
Qui també ha resultat afectat per l'avaria és
Casa Leonardo. L'emblemàtic establiment rural, liderat per
Mireia Font,
no rep reserves des del passat dilluns. "Molta gent ens pregunta si estem de vacances", relata Font, que afegeix que ha trucat a la companyia en diverses ocasions des de l'inici de la incidència, el dilluns de la setmana passada. "Em diuen que ho estan revisant, però
aquí no ve ningú", lamenta.
Els problemes a la línia telefònica de Senterada no són nous. Font explica que fa més de dos anys que els talls i les avaries són recurrents, i denuncia el mal estat de la xarxa. "Crec que
la línia està obsoleta i
no hi ha un manteniment", afegeix. Un altre dels establiments afectats és la
farmàcia. La seva propietària també denuncia que ja fa temps que el servei no funciona correctament i que les trucades pateixen "
talls constants".
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi