La
Generalitat i el
govern espanyol han arribat a un
acord per transferir a Catalunya
914 milions d'euros per tal per tal d'executar diverses millores en infraestructures viàries i ferroviàries. D'aquesta xifra,
260 milions aniran destinats a la
carretera N-260, dels quals
prop de 53 seran per a la variant de la Pobla de Segur, tal com consta al projecte, en exposició pública des de l'any passat i
pendent d'aprovació.
L'N-260, també coneguda com a
Eix Pirinenc, discorre durant
500 quilòmetres entre Portbou (l'Alt Empordà) i Sabiñánigo (Osca). En el seu tram català connecta les poblacions de Figueres, Olot, Ripoll, Puigcerdà, la Seu d'Urgell,
Sort,
la Pobla de Segur i el Pont de Suert. Com a trams especialment problemàtics a les nostres comarques destaquen els
ports del Cantó i el de
Viu de Llevata.
El pacte entre les dues administracions també contempla el
perllongament de la carretera B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès (Vallès Occidental). La quantitat acordada és d'acord a un pacte al qual
ERC va arribar amb el
PSOE a canvi d’aprovar els pressupostos generals de l'Estat i que la consellera de Presidència,
Laura Vilagrà, ja va avançar el passat 20 de juny que s'havia aconseguit. La previsió és que tant l'acord de la B-40 com la transferència se signin el mateix dia.
A banda d'aquesta via, s'ha previst l'execució d'obres a les carreteres
C-32 al Maresme, als accessos de l'
AP-7 i l'
AP-2 i a l'
N-260, que recorre els Pirineus des de l'Aragó fins a l'Empordà, així com nous intercanviadors entre els serveis de
Rodalies de Catalunya i
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sant Cugat del Vallès. En concret, 384 milions seran per a la C-32, 250 per a l'AP-7 i l'AP-2, i 20 per a l'intercanviador Rodalies-FGC.
Pendent de signatura
El protocol, però,
encara no té la firma de cap dels membres dels dos governs, que està previst que el rubriquin aquesta setmana, abans que comenci la campanya electoral. El perllongament de la B-40 formava part del pacte pel qual el PSC va facilitar l'aprovació dels darrers pressupostos de la Generalitat i s'havia d'haver tancat a la primavera, però no ha estat fins a l'arribada de la pallaresa
Ester Capella com a
nova consellera de Territori que s'ha pogut consensuar.
El seu antecessor,
Juli Fernàndez, era un històric opositor a aquesta infraestructura, que ja havia rebutjat com a alcalde de Sabadell. Segons la Generalitat, l'entesa sobre la B-40 s'havia assolit fa uns dies però el Govern volia que alhora se signés el protocol de traspàs dels 914 milions.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi