El
Talarn Music Experience 2023 ha finalitzat aquest diumenge la seva 7a edició amb el concert de
Quimi Portet. El cantautor català ha posat la cirereta del pastís a quatre dies d'actuacions, que han comptat amb una
participació rècord: unes
2.700 persones, que suposen la xifra més alta de la història del festival.
Uns
250 espectadors van poder gaudir de l'energia i la vitalitat de Quimi Portet en un concert "de culte, més exclusiu i per a un públic selecte", com ja és habitual en l'últim dia del festival. El músic portava a l'escenari
Si plou, ho farem al Pavelló, el doble àlbum en directe que l'artista va publicar a finals del 2020. És el seu primer disc en directe i també el seu primer recopilatori de "grans èxits”.
Per a
Ramon Mitjana,
l'"ànima" del Talarn Music Experience, aquesta edició ha estat
"tot un èxit". I no només per la xifra rècord de participants, sinó també per les millores que s'han introduït enguany, com el canvi d'orientació de l'escenari o la pavimentació de la zona de concerts.
"El nou espai ha agradat molt, l'accés ha sigut millor i la gent s'ha trobat molt còmoda", explica.
Per altra banda, Mitjana també destaca la
qualitat artística d'aquesta edició, que ha comptat amb referents del panorama català com
Joan Dausà o
Els Amics de les Arts, però també s'ha obert al panorama nacional amb el rock del grup
Ilegales. Tots ells, assegura, "s'han implicat molt" i han tingut una gran "interacció" amb el públic. En aquest sentit, celebra que el Talarn Music Experience
"segueix creixent" i que
"s'ha consolidat en la primera línia dels festivals catalans".
El cantautor català va ser l'encarregat de tancar la 7a edició del festival. Foto: J. Llimiñana / TME
A més, Ramon Mitjana exposa que el fet d'haver ampliat el festival a
quatre dies ha estat una de les claus de l'èxit. També destaca altres novetats, com el nou
mirador amb barana de fusta amb vistes a l'
embassament de Sant Antoni, així com la
il·luminació i la
decoració de l'espai. Respecte als
espais gastronòmics, afirma que al final han funcionat perfectament, i que el balanç de la gent és "força positiu".
Una gran cobertura mediàtica
Finalment, Mitjana també ha volgut posar en relleu la
"genial" cobertura mediàtica que el Talarn Music Experience ha tingut aquest any, i ha agraït la tasca de difusió que han fet
Pallars Mèdia i
Lleida Televisió, la qual, assegura, ha donat molta
"expansió" al festival. I és que a través de les xarxes socials, la gent ha pogut seguir al detall i en directe els concerts d'enguany, així com les veus dels artistes i del públic assistent.
Més de 80 concerts en sis anys
Al llarg dels darrers sis anys, el Talarn Music Experience ha programat
més de 80 concerts on, hi han passat
més de 10.000 persones. Aquestes xifres consoliden el festival com
una de les propostes culturals més atractives de l’Alt Pirineu i Aran, resultat del compromís dels seus organitzadors per l’aposta per la música en directe i de qualitat al Pallars, reivindicant alhora la descentralització de l’oferta de festivals i concerts del territori català.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi