Dimecres, 25 de desembre de 2024
consum

Els subministraments bàsics i les telecomunicacions concentren el 47% de les reclamacions de consum al Pirineu

L'any passat l'Agència Catalana del Consum va atendre 926 consultes i va gestionar 267 reclamacions

Pallars Digital Pallars | 21 de juliol de 2023 a les 08:50
Les companyies elèctriques i les operadores de telefonia encapçalen les reclamacions | Yvelisse Teixeira
Els subministraments bàsics –principalment l'electricitat– i els serveis de telecomunicacions i internet concentren el 46,9% de les reclamacions de consum a la vegueria de l'Alt Pirineu el 2022. En global, durant l'any passat, l'Agència Catalana del Consum, va gestionar un total de 267 reclamacions, de les quals el 47,6% es van resoldre per la via de la mediació o l'arbitratge.

Aquestes són algunes de les dades principals que s'extreuen del Balanç d'actuacions 2022 de l'Agència a les comarques de l'Alt Pirineu, que per primer cop es presenten amb la distribució per vegueria. Les companyies energètiques i les operadores de telefonia encapçalen les reclamacions
 
El sector de subministraments bàsics és el que concentra més reclamacions, amb 30% en bloc en què destaquen amb gran diferència les incidències relacionades amb el subministrament elèctric. Pel que fa a la resta de sectors amb més reclamacions, els serveis de telecomunicacions i internet n'acumulen el 16,9%; les incidències relacionades amb la compra de productes com ara vehicles o electrodomèstics prop de l'11%; els transports el 10,5%; serveis relacionats amb viatges i oci el 8,2% i els serveis financers un 7,5% entre d'altres.

Les companyies energètiques i les operadores de telefonia encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions. Endesa Energia, amb 16; Energia XXI Comercialitzadora de Referència, amb 14; Telefónica, amb 12, i Orange i Vueling amb 11 respectivament. La resta d'empreses que han acumulat més reclamacions són Naturgy, Vodafone, Endesa X Servicios i Gas Natural Redes GLP.

Del total de reclamacions gestionades per l'Agència Catalana del Consum a la vegueria, el 47,6% s'han resolt mitjançant mecanismes extrajudicials, voluntaris i gratuïts: 122 casos per acord de mediació i 5 per mitjà de laude arbitral. D'altra banda, els sectors en què es resolen més reclamacions són els serveis d'electricitat, gas i aigua i els serveis de telefonia i internet i, en menor mesura, els transports.
 
Amb relació a les consultes, l'Agència n'ha atès un total de 926 a l'Alt Pirineu, relacionades principalment amb els serveis d'electricitat, gas i aigua (28,3%), serveis generals de consum com ara estacions de servei o serveis de reparacions i reformes (25%), la telefonia i internet (15%) o la compra de productes (10,3%).

L'any 2022, els consumidors de l'Alt Pirineu van presentar un total de 16 denúncies davant l'Agència, relacionades principalment amb productes, sobretot roba, aparells electrònics i electrodomèstics; serveis de viatge i oci; serveis generals de consumi telecomunicacions.


Altres notícies que et poden interessar











  

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació