Els
subministraments bàsics –principalment l'
electricitat– i els serveis de
telecomunicacions i i
nternet concentren el 46,9% de les
reclamacions de consum a la vegueria de l'
Alt Pirineu el 2022. En global, durant l'any passat, l'Agència Catalana del Consum, va gestionar un total de
267 reclamacions, de les quals el 47,6% es van resoldre per la via de la mediació o l'arbitratge.
Aquestes són algunes de les dades principals que s'extreuen del
Balanç d'actuacions 2022 de l'Agència a les comarques de l'Alt Pirineu, que per primer cop es presenten amb la distribució per vegueria. Les
companyies energètiques i les
operadores de telefonia encapçalen les reclamacions
El sector de subministraments bàsics és el que concentra més reclamacions, amb 30% en bloc en què destaquen amb gran diferència les incidències relacionades amb el subministrament elèctric. Pel que fa a la resta de sectors amb més reclamacions, els serveis de telecomunicacions i internet n'acumulen el 16,9%; les incidències relacionades amb la
compra de productes com ara
vehicles o
electrodomèstics prop de l'11%; els
transports el 10,5%; serveis relacionats amb
viatges i oci el 8,2% i els
serveis financers un 7,5% entre d'altres.
Les companyies energètiques i les operadores de telefonia encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions.
Endesa Energia, amb 16;
Energia XXI Comercialitzadora de Referència, amb 14;
Telefónica, amb 12, i
Orange i
Vueling amb 11 respectivament. La resta d'empreses que han acumulat més reclamacions són
Naturgy,
Vodafone,
Endesa X Servicios i
Gas Natural Redes GLP.
Del total de reclamacions gestionades per l'Agència Catalana del Consum a la vegueria, el 47,6% s'han resolt mitjançant
mecanismes extrajudicials,
voluntaris i gratuïts: 122 casos per acord de
mediació i 5 per mitjà de
laude arbitral. D'altra banda, els sectors en què es resolen més reclamacions són els serveis d'electricitat, gas i aigua i els serveis de telefonia i internet i, en menor mesura, els transports.
Amb relació a les
consultes, l'Agència n'ha atès un total de
926 a l'Alt Pirineu, relacionades principalment amb els serveis d'
electricitat, gas i aigua (28,3%), serveis generals de consum com ara
estacions de servei o serveis de reparacions i reformes (25%), la telefonia i internet (15%) o la compra de productes (10,3%).
L'any 2022, els consumidors de l'Alt Pirineu van presentar un total de
16 denúncies davant l'Agència, relacionades principalment amb productes, sobretot
roba,
aparells electrònics i
electrodomèstics; serveis de viatge i oci; serveis generals de consumi telecomunicacions.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi