El
Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol ha aprovat de manera definitiva el projecte de construcció de la
variant de l'N-260 al seu pas per
la Pobla de Segur, tal com ha avançat
Segre i segons s'ha publicat aquest dimecres al
Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El nou traçat, d'uns dos quilòmetres de longitud, tindrà un cost de gairebé 53 milions d'euros i discorrerà pel nord de la població, fins a connectar novament amb l'
N-260 en direcció a Sort.
El govern espanyol
va treure a informació pública el projecte provisional ara fa un any. En la resolució actual, el ministeri determina que s'hauran de revisar i reparar els
terrenys afectats pel pas del nou traçat, que
s'hauran d'expropiar per a les obres. Aquestes expropiacions, segons el rotatiu lleidatà, tindran un cost aproximat d'1,5 milions d'euros.
El principal objectiu d'aquesta variant, segons el Ministeri de Transports, és
millorar la seguretat viària i
alleujar el trànsit a la travessia de la carretera N-260 al nucli urbà de la Pobla de Segur. Aquesta obra, segons el govern espanyol, "millorarà la
comoditat,
seguretat i
velocitat dels usuaris en travessar el nucli urbà de la localitat". Al mateix temps, el projecte defensa que els veïns de la Pobla "
deixaran de patir les molèsties i perills associats al trànsit diari de vehicles".
La variant de la N-260, recordem,
es va reactivar al desembre del 2020 després de vuit anys amb la idea guardada en un calaix. Durant el passat mes de setembre, l'
Ajuntament de la Pobla de Segur va reclamar al govern espanyol que s'afegissin dues rotondes al traçat. Una idea que va ser descartada per l'executiu.
Així serà la variant de la Pobla
La variant de l'N-260 a la Pobla de Segur tindrà
1.954 metres de longitud i suposarà una inversió de
52,7 milions d'euros. La nova ronda començarà a la rotonda de l'Eix Pirinenc de l'entrada sud de la Pobla, i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, passat el qual es tornarà a connectar amb l'actual N-260.
El traçat inclou un
túnel de 915 metres al nord del municipi -805 excavats i 110 de fals túnel- i
dos viaductes,
un de 122 metres sobre el riu Flamisell i
un altre de 128 metres. El túnel, a més, compta també amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 metres de longitud. Per garantir la permeabilitat transversal del traçat es construirà un pas inferior i un altre superior, en aquest cas una
passarel·la de vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. El projecte també preveu reordenar els accessos existents.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi