L’
Ajuntament de la Pobla de Segur veu amb bons ulls la construcció de la
variant de l'N-260 al seu pas per la població,
aprovada definitivament aquest dijous, però hi troba
mancances. L’alcalde,
Marc Baró, admet que el nou traçat
traurà molt trànsit de dins de la població i
pacificarà un "punt crític” com és el pas per l'anomenada corba del mirall, però lamenta que la variant
no connectarà amb la zona nord del poble.
En declaracions a
Pallars Digital, Baró creu que la variant
quedarà "desconnectada" del nucli, una connexió que l'ajuntament defensava en les
al·legacions que va presentar al govern espanyol el setembre de l'any passat. Entre les reivindicacions, el consistori
reclamava que s'afegissin dues rotondes al traçat, una idea que
va ser descartada per l'executiu estatal.
Baró creu que si la variant hagués connectat amb la zona nord de la Pobla, "haguéssim evitat el pas dels veïns per la corba del mirall i la
plaça de l'Arbre. No obstant això, l'alcalde creu que lo més important és que la variant
es faci "com més aviat millor" per poder treure de dins de la població el gruix del trànsit, especialment el més pesat.
El govern espanyol va aprovar ahir el traçat de la nova variant de l'N-260. En la resolució publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), el Ministeri de Transports determina que s'hauran de revisar i reparar els
terrenys afectats pel pas del nou traçat, que
s'hauran d'expropiar per a les obres. Aquestes expropiacions tindran un cost aproximat d'1,5 milions d'euros.
El principal objectiu de la variant, segons el Ministeri de Transports, és
millorar la seguretat viària i
alleujar el trànsit a la travessia de la carretera N-260 al nucli urbà de la Pobla de Segur. Aquesta obra, segons el govern de l'Estat, "millorarà la
comoditat,
seguretat i
velocitat dels usuaris en travessar el nucli urbà de la localitat". Al mateix temps, el projecte defensa que els veïns de la Pobla "
deixaran de patir les molèsties i perills associats al trànsit diari de vehicles".
Així serà la variant de la Pobla
La variant de l'N-260 a la Pobla de Segur tindrà
1.954 metres de longitud i suposarà una inversió de
52,7 milions d'euros. La nova ronda començarà a la rotonda de l'Eix Pirinenc de l'entrada sud de la Pobla, i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, passat el qual es tornarà a connectar amb l'actual N-260.
El traçat inclou un
túnel de 915 metres al nord del municipi -805 excavats i 110 de fals túnel- i
dos viaductes,
un de 122 metres sobre el riu Flamisell i
un altre de 128 metres. El túnel, a més, compta també amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 metres de longitud. Per garantir la permeabilitat transversal del traçat es construirà un pas inferior i un altre superior, en aquest cas una
passarel·la de vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. El projecte també preveu reordenar els accessos existents.
L'alternativa 2, assenyalada en groc, és el traçat aprovat aquest dimecres. Foto: Govern espanyol
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi