Divendres, 29 de novembre de 2024

La N-260 entre Adrall i Sort, el tram amb més accidentalitat de motos a Lleida

Pallars Digital 13 de juny de 2013 a les 17:07

 
ACN | Les carreteres de Lleida, l'Alt Pirineu i Aran són un 48% més segures en relació als últims sis triennis, segons l'estudi EuroRAP que ha analitzat per encàrrec del RACC 1.421 quilòmetres de la demarcació de Lleida. L'estudi parla d'una reducció del risc d'accidentalitat, encara que la província de Lleida supera en un 30% la mitjana del conjunt de Catalunya. Actualment no hi ha cap punt negre a la demarcació. 
 
L'estudi ha tingut en compte els accidents mortals i greus de sis triennis consecutius, des del 2004 fins al 2011. S'ha analitzat el 49% de la xarxa viària de la demarcació de Lleida, on es produeixen el 76% dels morts i ferits greus. Precisament, s'ha detectat una clara reducció del nombre de morts i ferits greus en relació al període 2004-2006, quan van ser 284 a Lleida, amb el 2009-2011, que van ser 133. El descens ha estat sobretot notable a les vies ràpides. 
 
Trams amb major risc
 
Els 20 quilòmetres que separen Coll de Nargó d'Adrall, per la C14, segueixen sent un tram d'alta accidentalitat, ja que a més hi circulen 8.179 vehicles diaris. Ara encapçala la llista, amb risc alt (vermell), mentre que el 2006 era un tram negre. A banda dels trams de la C-26 i LV-2001 ja mencionats, actualment es troben en la graella de risc la N-260 de Martinet a l'N-1411, tot i que el risc és baix, igual que a la C-12 de Flix a Maials i la C-26 de Bassella a Solsona. Per contra, els trams amb menys risc són l'A-2 des de Soses a l'Aragó i l'AP-2 de Lleida a l'Aragó. 
 
Pel que fa a motos, el tram amb més accidentalitat és l'N-260 entre Adrall i Sort i en vies ràpides, l'A-2 entre Lleida i Bellpuig. En camions, també l'A-2, tot i que s'ha reduït de forma important. 
 
La directora dels Serveis Territorials d'Interior, Anna Miranda, ha celebrat la reducció de la sinistralitat però ha demanat als ciutadans "que no s'abaixi la guàrdia" i al mateix temps ha assegurat que l'administració no pot fer-ho "mentre hi hagi un accident". Segons Miranda, per intentar reduir encara més el grau de sinistralitat a les carreteres cal bàsicament que els usuaris siguin conscients "que porten una màquina que els pot matar". 
 
Per sobre de la mitjana catalana
 
El responsable tècnic del RACC, Lluís Puerto, ha destacat la reducció del 48% de l'accidentalitat a Lleida però ha insistit en què encara està un 30% per sobre de la de Catalunya. Malgrat això, la reducció a Lleida ha estat superior que al conjunt del país, gràcies a la millora de la situació de les vies ràpides. Per contra, el nivell de risc a les carreteres convencionals és superior a Lleida que a la resta de Catalunya.
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Etiquetes:
Arxiu